Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PWRC: Kościuszko przed startem w Rajdzie Australii

(ip)
Fot. Lotos Rally Team
Fot. Lotos Rally Team
Załoga Lotos Dynamic Rally Team od kilku dni przebywa w Australii przygotowując się do kolejnego startu w Mistrzostwach Świata. Dla polskiej załogi będzie to w tym roku 4. start w walce o punkty w klasyfikacji PWRC. Po przejechaniu Rajdu Portugalii, Argentyny i Finlandii Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak znajdują się na 10. miejscu w swojej klasie.
Fot. Lotos Rally Team
Fot. Lotos Rally Team

Rajd Australii jest 10. rundą Mistrzostw Świata i 5. w klasyfikacji PWRC. W tym roku zawodnicy mają do pokonania 26 odcinków specjalnych o łącznej długości 368,96 kilometrów oesowych. Załoga Lotos Dynamic Rally Team w poniedziałek po raz pierwszy testowała swój samochód na australijskich szutrach. Od wtorku zawodnicy mają dwa dni na zapoznanie się z trasą tegorocznego rajdu.

**CZYTAJ TAKŻE

PWRC: Kościuszko piąty w FinlandiiKolejne testy Lancera R4 z Michałem Kościuszko

**

- "W poniedziałek testowałem rajdówkę starając się znaleźć optymalne ustawienia na australijskie szutry. Ponieważ nawierzchnia odcinka testowego była płaska i twarda, zdecydowałem się na zmianę pierwotnych ustawień tak, aby auto było precyzyjne, sztywne i pozwalało na szybką jazdę. Ostre światło słońca przebłyskujące przez konary drzew, dające efekt stroboskopu znacząco utrudniało nam widoczność na testowym. Podobnego efektu możemy spodziewać się na odcinkach. Na pewno podczas zapoznania z trasą będziemy musieli zwrócić szczególną uwagę na przyczepność, bo w trakcie testów zmieniała się ona kilkukrotnie. W tej chwili w Australii panuje zima, wiec musimy liczyć się ze zmiennymi warunkami pogodowymi, które w połączeniu ze zmieniającą się przyczepnością mogą stanowić spore utrudnienie. Podczas testów spotkaliśmy już kilka kangurów i mam nadzieję, że wyczerpaliśmy limit bliskich spotkań z nimi na czas rajdu" - powiedział Michał Kościuszko.

W latach 1988-2006 Rajd Australii był organizowany na zachodnim wybrzeżu z bazą w Perth. W latach 1989-1993 i 1995-2006 był eliminacją Rajdowych Mistrzostw Świata. Charakterystyczną dla tego rajdu była nawierzchnia szutrowa, która składała się z kulistych kamyczków, co sprawiało wrażenie jazdy po rozsypanych kulkach łożyskowych. Po dwóch latach przerwy w organizacji rajdów australijska eliminacja ponownie wróciła do kalendarza Mistrzostw Świata. Bazą Rajdu jest obecnie Kingscliff w północnej części Nowej Południowej Walii.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty