Przyrząd EST ATE nieoceniony w serwisie hamulców

Redakcja
Z uwagi na coraz nowocześniejsze rozwiązania w pojazdach, mechanik do przeglądów i napraw potrzebuje przyrządy diagnostyczne, bez których wielokrotnie naprawa nie byłaby możliwa.

Z uwagi na coraz nowocześniejsze rozwiązania w pojazdach, mechanik do przeglądów i napraw potrzebuje przyrządy diagnostyczne, bez których wielokrotnie naprawa nie byłaby możliwa.

Tam, gdzie kiedyś były systemy czysto mechaniczne lub hydrauliczne, dziś weszła elektronika - elektrohydrauliczne hamulce SBC i elektryczny hamulec postojowy EPB. Tradycyjne przyrządy niewiele już tu pomogą. Na przykład elektrohydrauliczne hamulce podczas przeglądu albo naprawy trzeba koniecznie dezaktywować.

Wraz z elektrycznym hamulcem postojowym wchodzi na rynek kolejny system, który wymaga zastosowania przyrządu diagnostycznego. Tutaj hamulec postojowy jest uruchamiany i zwalniany poprzez elektryczny silnik zintegrowany z zaciskiem. System używa pozycji tłoczka również jako informatora o zużyciu klocka. Wyzwanie dla mechaników polega na tym, że tłoczków hamulca tylnej osi nie da się cofnąć za pomocą klasycznych narzędzi do hamulców. A jeśli pomimo tego będzie próbował pracować na tych układach, uszkodzi mechanizm nastawczy w tych zaciskach. Aby wymienić klocki lub tarcze konieczne jest sterowanie silniczka w zacisku poprzez przyrząd diagnostyczny i wycofanie tłoczka w zacisku. Po wymianie klocków czy tarcz jest wymagane przeprowadzenie nastawienia podstawowego systemu hamulcowego.

Jeden do wszystkich
Przyrząd EST ATE nieoceniony w serwisie hamulców

Aby umożliwić warsztatom profesjonalny serwis hamulców w pojazdach z elektronicznymi układami hamulcowymi bez konieczności zakupu drogich przyrządów diagnostycznych, firma Continental Automotive Systems proponuje elektroniczny przyrząd serwisowy EST. Jest to mały poręczny przyrząd, który poprzez OBD komunikuje się ze sterownikiem i tak steruje, aby bez problemu i drogich reklamacji przeprowadzić wymianę klocków, czy innych prac serwisowych. Co więcej, tester EST ATE ma zastosowanie uniwersalne. W zależności od zadania i systemu hamulcowego jest wyposażony w odpowiednie oprogramowanie. Oprogramowanie można wgrać z komputera poprzez łącze USB. Dzięki temu przyrząd EST ATE jest rozwiązaniem również na przyszłość. Każdy nowy moduł umożliwi i rozszerzy jego zastosowanie w najnowocześniejszych systemach hamulcowych.

Prosta obsługa

Podczas opracowywania ATE EST nacisk położono na intuicyjną obsługę przyrządu tylko 4 przyciskami na przedniej stronie EST. Oznaczenie każdego przycisku i jego funkcje za każdym razem jest opisane na wyświetlaczu przyrządu. Po podłączeniu do OBD przyrząd natychmiast się włączy. Następnie następuje kontrola wersji oprogramowania. Na wyświetlaczu pojawią się klarowne instrukcje postępowania. Dzięki temu wykluczone są pomyłki.

Moduły oprogramowania

Przyrząd ATE EST wprowadzony na rynek został z dwoma modułami oprogramowania: - SBC-Moduł do modeli Mercedes-Benz W211, R230 i C219, które umożliwią: deaktywacje i aktywację systemów hamulcowych, wymianę płynu hamulcowego, odpowietrzenie systemu i kontrolę systemu na zapowietrzenie. Komunikacja ze sterownikiem SBC odbywa się poprzez linię K lub CAN-Bus.

EPB-Moduł do obsługi Audi A6 i VW Passat pozwala na otwarcie i zamknięcie hamulców tylniej osi oraz przeprowadza tzw. ustawienie podstawowe po wymianie tarcz lub klocków hamulcowych. Ilość błędów jest wyświetlana i można je wykasować. Kolejne moduły oprogramowania są w przygotowaniu.

Rozwiązanie dla warsztatów

Przyrząd ATE EST jest idealnym rozwiązaniem dla warsztatów, które nie pracują na drogich testerach przypisanych do marki samochodu, a pomimo to chcą naprawiać SBC i EPB. Nawet dla warsztatów autoryzowanych ATE EST jest interesującym rozwiązaniem uzupełniającym testery producentów samochodów.

Przyrząd EST ma tak prostą obsługę, że wyklucza błędy obsługi systemu.

Continental Automotive Systems jest wiodącym partnerem technologicznym producentów samochodów. Oferuje wiedzę i najwyższą jakość w zakresie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa jazdy, telematyki i systemów głośno mówiących, napędu i komfortu jazdy.

Continental Automotive Systems projektuje i produkuje elektroniczne i hydrauliczne systemy hamulcowe, stabilności pojazdu i regulacji zawieszenia, elektroniczne systemy zawieszeń, czujniki, systemy sterowania silnikami, skrzyniami biegów, napędy hybrydowe, elektronikę komfortową i bezpieczeństwa.

W 2006 roku firma obchodziła 100-lecie istnienia w branży motoryzacyjnej. Motto "Myśl naprzód" wskazuje na nasze przekonanie, że również w przyszłości będziemy dbać o nowoczesna rozwiązania konstrukcyjne dla lepszego prowadzenia samochodu. ATE jest marką Automotive Continental AG i obsługuje na całym świecie aftermarket z systemem serwisowym i programem produktów w jakości oryginalnej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie