Najnowszym pomysłem ministra infrastruktury Marka Pola jest rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych dla pojazdów, których niespełnienie powoduje konieczność ich złomowania bez względu na wolę właściciela.
Złomowanie pojazdu ma nastąpić w przypadku:
- uszkodzenia w wypadku (kolizji) w ruchu drogowym,
- uszkodzenia w wyniku innych zdarzeń losowych, takich jak powódź, pożar,
- uszkodzenia w wyniku zużycia eksploatacyjnego.
Szczegóły - w załącznikach. Dowiadujemy się z nich, co uważane jest za dewastację, podlegającą bezwzględnemu zesłaniu auta "na żyletki":
- uszkodzenie płyty podłogowej, w następstwie którego występuje "różnica wymiarów przekątnych o min. 50 mm",
- złamanie z deformacją kształtu ramy i pęknięcie ramy,
- uszkodzenie jednocześnie dwóch szkieletów boków lewego i prawego (po 30 proc. każdy).
Jak rozumieć te założenia w wypadku ich hipotetycznego wejścia w życie? Krótko mówiąc, gdy jeden kierowca drugiemu wjedzie niefortunnie w samochód z odkształceniem ramy - nie ma mowy o prostowaniu, trzeba oddać na złom i nie jest ważne, że to np. subaru impreza za grubą gotówkę. Odejdą problemy z ubezpieczeniami i korowodami o wypłatę odszkodowania, bo nawet drobna stłuczka zakwalifikuje auto jako wrak. Najbardziej zarobią na tym właściciele złomowisk i zdaje się, że nie będą w stanie sprostać ruchowi, jaki się zacznie w ich interesach.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Te popularne seriale wracają na ekrany tej jesieni. Sprawdź, co o nich wiesz - QUIZ
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto