[/b]
207 pojawił się na rynku w 2006 r. Należy do grona aut segmentu B i rywalizuje m.in. z Renault Clio, Oplem Corsą, Skodą Fabią i Toyotą Yaris. Konkurencja jest mocna, czym więc Peugeot wyróżnia się na jej tle?
Model 207 można uznać za jeden z najciekawszych małych samochodów pod względem stylistyki nadwozia. Mocne przetłoczenia maski i nadkoli oraz krótkie zwisy i charakterystyczne reflektory sprawiają, że wyróżnia się wyglądem.
Nieco gorzej Peugeot wypada pod względem funkcjonalności. Pojemność bagażnika wynosi 270 l (w 5-drzwiowej wersji hatchback), czyli mniej (o 5 do 30 l) w porównaniu ze wspomnianą konkurencją. Jego ustawność ograniczają trochę nadkola wnikające do wnętrza.
Także ilość miejsca na tylnej kanapie nie zachwyca. Brakuje przestrzeni, zwłaszcza na kolana. Z przodu jest lepiej, fotele są nieźle wyprofilowane i pozwalają na komfortową podróż zwłaszcza tym, którzy lubią bardziej miękkie siedziska i oparcia.
Obsługa urządzeń pokładowych w 207 nie sprawia większych problemów. Przyciski znajdują się pod ręką i są wyraźnie opisane.
Testowany egzemplarz napędzał benzynowy silnik 1,4 l o mocy 95 KM. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do _100 km/h w czasie 11,5 sekundy i umożliwia jazdę z prędkością 185 km/h. Chcąc sprawnie rozpędzić się, warto zawczasu zredukować bieg, bo przy niższych obrotach jednostce trochę brakuje mocy.
Według danych fabrycznych spalanie w mieście wynosi 8,1 l/100 km, ale w realnych warunkach, z włączoną klimatyzacją, spodziewać należy się 9,0 l. W trasie zużycie benzyny to ok. 5,7 l/100 km.
Peugeot 207 1,4 l/95 KM w wersji Trendy nICE kosztuje 45 900 zł.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?