Najpierw należy go dokładnie umyć - zwłaszcza miejsca między poszczególnymi
żeberkami cylindra (np. małą szczotką do butów) - opłaci się to w letnie
upały. Sprawdzamy stan każdego filtra powietrza (w razie potrzeby wymieniamy).
Kontrolujemy stopień zużycia kół zębatych przekładni łańcuchowej i w
razie potrzeby wymieniamy, gdyż zużyte koła powodują szybkie zniszczenie
łańcucha. Łańcuch napędowy myjemy w benzynie nieetylizowanej i smarujemy
smarem grafitowym (na gorąco). Oglądamy stan bieżnika obu kół i sprawdzamy
naciąg szprych. Wymieniamy smar w łożyskach kół, sprawdzamy zużycie klocków
hamulcowych i tarcz lub szczęk (smarujemy oś rozpieracza).
Należy również przesmarować oś wahacza i sprawdzić, czy z amortyzatorów
nie wycieka olej.
Zakładamy koła, naciągamy łańcuch i sprawdzamy, czy tylne koło znajduje
się w osi motocykla.
Akumulator wyjmujemy i myjemy obudowę, uzupełniamy poziom elektrolitu
(wodą destylowaną) i ładujemy. Przechować go należy w temperaturze pokojowej.
Raz na dwa miesiące rozładowujemy akumulator za pomocą żarówki (3V) po
czym ładujemy zgodnie z instrukcją każdego akumulatora. Do bezpiecznego
ładowania akumulatora służą w tej chwili specjalne automatyczne ładowarki,
które ustawiają parametry ładowania automatycznie.
Części aluminiowe i chromowane należy pokryć środkami konserwującymi
lub wazeliną techniczną. Lakier konserwujemy pastą woskową. Do zbiornika
paliwa wlewamy paliwo "pod korek". Stawiamy motocykl "na stopki", a pod
tylny wahacz podkładamy podpórkę tak, by oba koła nie dotykały podłoża.
Następnie przykrywamy go płótnem, a nie folią plastikową, która nie
przepuszcza powietrza, więc skrapla się w niej para wodna.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?