Przewóz drewna. Jak zabezpieczyć ładunek?

Mariusz Michalak / GITD
Zakazem dalszego przewozu do czasu właściwego zabezpieczenia ładunku – tak zakończyły się kontrole trzech ciężarówek przeprowadzone przez podkarpacką Inspekcję Transportu Drogowego.

Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Rzeszowie patrolowali bieszczadzkie drogi pod kątem bezpieczeństwa przewozu drewna. Tego dnia zatrzymali do kontroli trzy ciężarówki z przyczepami, których kierowcy transportowali ścięty w lasach surowiec. Jak się okazało transport nie był zgodny z przepisami.

Na jednym z pojazdów dwa pasy mocujące tylko teoretycznie zabezpieczały ładunek, gdyż żaden z nich nie spełniał swojej funkcji.
Wszystkie kontrole zakończyły się bezwzględnym nakazem rozładunku drewna. Kierujący pojazdami zostali ukarani 500-złotowymi mandatami za stwierdzone nieprawidłowości w przewozie.

Sposób rozmieszczenia oraz zabezpieczania drzewa został precyzyjnie opisany w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie sposobu przewozu ładunku (Dz. U. z 2018, poz. 361). 

Poprzeczny układ drzewa na pojeździe jest możliwy, gdy ładunek jest przewożony jedynie pomiędzy sztywnymi ścianami bocznymi lub w klatce, przy czym w tym drugim przypadku drewno nie może wystawać przez otwory klatki. Ładunek nie może być wyższy niż sztywne ściany boczne. W kierunku wzdłużnym drewno musi zostać podzielone na sekcje za pomocą sztywnych przegród lub kłonic. Długość ładunku nie może przekraczać 2,55 m. Każdy ładunek należy zabezpieczyć za pomocą co najmniej dwóch odciągów przepasujących od góry z naprężeniem wstępnym wynoszącym co najmniej 400 daN.

Zakazem dalszego przewozu do czasu właściwego zabezpieczenia ładunku – tak zakończyły się kontrole trzech ciężarówek przeprowadzone przez podkarpacką Inspekcję Transportu Drogowego.

W czwartek (2 sierpnia br.) inspektorzy z WITD w Rzeszowie patrolowali bieszczadzkie drogi pod kątem bezpieczeństwa przewozu drewna. Tego dnia zatrzymali do kontroli trzy ciężarówki z przyczepami, których kierowcy transportowali ścięty w lasach surowiec. Jak się okazało transport nie był zgodny z przepisami.

Na jednym z pojazdów dwa pasy mocujące tylko teoretycznie zabezpieczały ładunek, gdyż żaden z nich nie spełniał swojej funkcji.

Wszystkie kontrole zakończyły się bezwzględnym nakazem rozładunku drewna. Kierujący pojazdami zostali ukarani 500-złotowymi mandatami za stwierdzone nieprawidłowości w przewozie.

Przypominamy, że sposób rozmieszczenia oraz zabezpieczania drzewa został precyzyjnie opisany w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie sposobu przewozu ładunku (Dz. U. z 2018, poz. 361).  Poprzeczny układ drzewa na pojeździe jest możliwy, gdy ładunek jest przewożony jedynie pomiędzy sztywnymi ścianami bocznymi lub w klatce, przy czym w tym drugim przypadku drewno nie może wystawać przez otwory klatki. Ładunek nie może być wyższy niż sztywne ściany boczne. W kierunku wzdłużnym drewno musi zostać podzielone na sekcje za pomocą sztywnych przegród lub kłonic. Długość ładunku nie może przekraczać 2,55 m. Każdy ładunek należy zabezpieczyć za pomocą co najmniej dwóch odciągów przepasujących od góry z naprężeniem wstępnym wynoszącym co najmniej 400 daN.

- See more at: http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/niebezpieczny-przewoz-drewna-na-bieszczadzkich-drogach#sthash.Cj511ZV9.dpuf

Zakazem dalszego przewozu do czasu właściwego zabezpieczenia ładunku – tak zakończyły się kontrole trzech ciężarówek przeprowadzone przez podkarpacką Inspekcję Transportu Drogowego.

W czwartek (2 sierpnia br.) inspektorzy z WITD w Rzeszowie patrolowali bieszczadzkie drogi pod kątem bezpieczeństwa przewozu drewna. Tego dnia zatrzymali do kontroli trzy ciężarówki z przyczepami, których kierowcy transportowali ścięty w lasach surowiec. Jak się okazało transport nie był zgodny z przepisami.

Na jednym z pojazdów dwa pasy mocujące tylko teoretycznie zabezpieczały ładunek, gdyż żaden z nich nie spełniał swojej funkcji.

Wszystkie kontrole zakończyły się bezwzględnym nakazem rozładunku drewna. Kierujący pojazdami zostali ukarani 500-złotowymi mandatami za stwierdzone nieprawidłowości w przewozie.

Przypominamy, że sposób rozmieszczenia oraz zabezpieczania drzewa został precyzyjnie opisany w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie sposobu przewozu ładunku (Dz. U. z 2018, poz. 361).  Poprzeczny układ drzewa na pojeździe jest możliwy, gdy ładunek jest przewożony jedynie pomiędzy sztywnymi ścianami bocznymi lub w klatce, przy czym w tym drugim przypadku drewno nie może wystawać przez otwory klatki. Ładunek nie może być wyższy niż sztywne ściany boczne. W kierunku wzdłużnym drewno musi zostać podzielone na sekcje za pomocą sztywnych przegród lub kłonic. Długość ładunku nie może przekraczać 2,55 m. Każdy ładunek należy zabezpieczyć za pomocą co najmniej dwóch odciągów przepasujących od góry z naprężeniem wstępnym wynoszącym co najmniej 400 daN.

- See more at: http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/niebezpieczny-przewoz-drewna-na-bieszczadzkich-drogach#sthash.Cj511ZV9.dpuf

Zobacz także: Suzuki Swift w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty