Przewody zapłonowe

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. Bosch: Często zapominamy o przewodach zapłonowych. One też się starzeją i wymagają wymiany.
Fot. Bosch: Często zapominamy o przewodach zapłonowych. One też się starzeją i wymagają wymiany.
Przewody wysokiego napięcia są zespołem w zasadzie niezawodnym, który nie sprawia kłopotów użytkownikowi auta.

Przewody wysokiego napięcia są zespołem w zasadzie niezawodnym, który nie sprawia kłopotów użytkownikowi auta.

Fot. Bosch: Często zapominamy o przewodach zapłonowych. One też się starzeją i wymagają wymiany.
Fot. Bosch: Często zapominamy o przewodach zapłonowych. One też się starzeją i wymagają wymiany.

 

Przewody zapłonowe pracują w skrajnie trudnych warunkach - temperatura powietrza w komorze silnika osiąga od minus 30 do plus 50 stopni C, zmienia się również wilgotność powietrza. Są też narażone na szkodliwe działanie soli i zanieczyszczeń mechanicznych. Efektem bywa obniżona wydajność układu, a nawet brak iskry. A to może prowadzić również do zwiększonego zużycia paliwa, nadmiernej emisji substancji toksycznych w spalinach, uszkodzenia sondy lambda i katalizatora, a nawet samego silnika. Dlatego warto kontrolować przewody pod kątem uszkodzeń mechanicznych, śladów "przebić" oraz utleniania materiałów.

 

Renomowani producenci przewodów zalecają ich wymianę co 80 tysięcy kilometrów, a w samochodach z zamontowaną instalacją gazową co 40 tysięcy kilometrów.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty