Przewody wysokiego napięcia są zespołem w zasadzie niezawodnym, który nie sprawia kłopotów użytkownikowi auta.
Przewody zapłonowe pracują w skrajnie trudnych warunkach - temperatura powietrza w komorze silnika osiąga od minus 30 do plus 50 stopni C, zmienia się również wilgotność powietrza. Są też narażone na szkodliwe działanie soli i zanieczyszczeń mechanicznych. Efektem bywa obniżona wydajność układu, a nawet brak iskry. A to może prowadzić również do zwiększonego zużycia paliwa, nadmiernej emisji substancji toksycznych w spalinach, uszkodzenia sondy lambda i katalizatora, a nawet samego silnika. Dlatego warto kontrolować przewody pod kątem uszkodzeń mechanicznych, śladów "przebić" oraz utleniania materiałów.
Renomowani producenci przewodów zalecają ich wymianę co 80 tysięcy kilometrów, a w samochodach z zamontowaną instalacją gazową co 40 tysięcy kilometrów.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?