MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdańsk będzie ogłoszony na nowo, na nowych warunkach

Jacek Klein
Jacek Klein
mat. prasowe
Kilka dni temu Zarząd Morskiego Portu Gdańsk odwołał przetarg na dzierżawę 24 ha terenu w Porcie Północnym, na którym ma powstać m.in. terminal zbożowy. Władze porty poinformowały, że jeszcze w tym roku przetarg zostanie rozpisany na na nowo.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA w styczniu tego roku ogłosił przetarg na oddanie w najem długoterminowy, nieruchomości między pirsem rudowym, a Baltic Hub. Teren liczy blisko 24 ha i częściowo ma zostać zagospodarowany pod przeładunek zbóż.

Tymczasem dniu 15 maja ZMPG odwołał przetarg bez podania przyczyn.

- ZMPG potwierdza, że przetarg był przedmiotem zainteresowania kilku podmiotów, które skierowały do ZMPG prawie 300 pytań dotyczących tego Przetargu. ZMPG udzieliło na nie odpowiedzi, które dostępne są na stronie internetowej ZMPG. W ich ramach podmioty zgłaszały postulaty wskazujące na istotną potrzebę zmiany warunków przetargu. W takiej sytuacji faktycznej i prawnej, nowy Zarząd ZMPG stanął na stanowisku, że odwołanie Przetargu jest optymalnym rozwiązaniem i powinno odbyć się przed terminem składania ofert. Podjęta przez ZMPG decyzja o odwołaniu Przetargu daje możliwość ogłoszenia i przeprowadzenia przetargu w oparciu o nowe warunki. ZMPG planuje ogłoszenie nowego przetargu jeszcze w tym roku. Dlatego już od dnia 15 maja 2024 r. ZMPG intensywnie pracuje nad określeniem nowych warunków kolejnego przetargu na najem tej nieruchomości - głosi komunikat zarządu portu.

Nieruchomość zlokalizowana jest w głębokowodnej części Portu Gdańsk, bezpośrednio przy Pirsie Rudowym i w sąsiedztwie Baltic HUB. Obszar jest objęty aktywnym pozwoleniem na budowę terminala przeznaczonego do przeładunku towarów pochodzenia rolniczego obejmującym tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków oraz infrastrukturę niezbędną do składowania i przeładunku zbóż.

Przetarg przewidywał, że minimalna wielkość przeładunków realizowana przez przyszłego najemcę nie może być niższa niż 2 mln ton, w tym 500 tys. ton zboża rocznie. Dzierżawa miała obwiązywać będzie przez 30 lat.

Pozwolenie na budowę terminala zbożowego obejmuje większą część pirsu oraz większą część działki na jego zapleczu. ZMPG w odwołanym przetargu zaznaczył, że oczekuje na oferty zakładające dywersyfikację obsługiwanych grup ładunkowych.

Inwestor zobowiązany byłby także do przeprowadzenia inwestycji w dostosowanie pirsu do przeładunków towarów. Jeśli przekroczą one 150 mln w ciągu 6 lat, miał być zwolniony w tym czasie z opłat dodatkowych wynikających z niewykonania minimalnych przeładunków.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

od 7 lat
Wideo

Młodzi często pracują latem. Głównie bez umowy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki