Przekładnie w Skodzie Yeti

(rt)
Skoda oferuje w Yeti, cztery skrzynie biegów z czego trzy to manualne przekładnie i jedna automatyczna.

 

Prawie wszystkie silniki dostępne w Skodzie Yeti przekazują napęd za pomocą sześciostopniowych przekładniami manualnych. Wyjątkiem jest jedynie silnik 2.0 TDI CR DPF, który w wariancie z napędem na przednią oś współpracuje z pięciobiegową skrzynią biegów.

 

Przekładnie MQ200 i MQ250 nazywane są dwuwałkowymi, ponieważ posiadają jeden wałek sprzęgłowy i jeden wyjściowy. Jedynie skrzynia biegów MQ350, służąca do napędu na obie osie, posiada dwa wałki wyjściowe. Dzięki zastosowaniu dwóch wałków zdawczych konstruktorzy mogli ją nieco skrócić.

 

Sześciobiegowa przekładnia ma mniejsze różnice między przełożeniami w stosunku do pięciostopniowej skrzyni, dzięki czemu lepiej można wykorzystać moment obrotowy silnika.  Szósty bieg dzięki dużemu przełożeniu umożliwia pracę silnika, ze względnie małą prędkością obrotową co przyczynia się do  zmniejszenia hałasu i zużycia paliwa

 

Automatyczna skrzynia DQ200 z podwójnym sprzęgłem, proponowana jest wraz z silnikiem 1,2 l TSI i przednim napędem.

 

Skrzynia

Silnik

 

TSI 1,2/105 KM 4x2

TDI 2,0/110 KM 4x2

TSI 1,8/160 KM 4x4

TDI 2,0/110 KM 4x4

TDI 2,0/140 KM 4x4

TDI 2,0/170 KM 4x4

MQ250

x

v

x

x

x

x

MQ200

v

x

x

x

x

x

MQ350

x

x

v

v

v

V

DQ200

v

x

x

x

x

x

V- dostępna

X- nie występuje

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty