Przegląd opon - klasa średnia i wyższa

Trybuna Śląska
Przedstawiamy dostępne na rynku opony zimowe wybranych firm.

 
Klasa średnia i wyższa
Dunlop SP Winter Sport M3
Przeznaczona do dynamicznych aut osiągających duże prędkości. Bieżnik z dużą ilością krzemionki daje dobrą przyczepność, przy zachowaniu niskich oporów toczenia i hałasu. Modyfikacje wewnętrznej strony opony zwiększyły odporność na powstające podczas jazdy z dużą prędkością duże siły odśrodkowe. Oferowana w 44 rozmiarach (od 13 do 19 cali), z indeksem prędkości V.
Michelin alpin
Nowa generacja tych opon ma dwukierunkowe, "trójwymiarowe" lamele, które blokują się podczas skrętów czy hamowania i poprawiają sztywność opony, a więc i zachowanie auta. głębokość bieżnika zwiększono do 9 mm. W stosunku do pierwszej generacji opona ma o 11 proc. lepszą przyczepność i o 7 - 11 proc. krótszą drogę hamowania. Dostępna w 6 rozmiarach (14 - 16 cali) z indeksem prędkości T.
Michelin pilot alpin
Opona klasy HP, do aut o wysokich osiągach, z mocnymi silnikami. Mają lamele typu Z, które mają możliwość częściowego samoblokowania się (lepszą niż przy zwykłych lamelach, ale gorszą niż w przypadku lamel dwukierunkowych, zastosowanych m. in. w nowych oponach alpin. Dostępna w 42 rozmiarach (15 - 18 cali) z indeksami prędkości H i V.
Pirelli snowsport
Opona asymetryczna do aut średniej i wyższej klasy, a także do samochodów sportowych. Ma połączyć możliwość dynamicznej jazdy drogami szybkiego ruchu, z umiejętnością poruszania się po ośnieżonych szlakach. Jest także wersja bieżnika do jazdy po lodzie i wersja wzmocniona. Dostępna z indeksami prędkości Q (dwa rozmiary opony z bieżnikiem winter ice sport), T (12 rozmiarów), H (ponad 40 rozmiarów) i V (21 rozmiarów, większość wzmocnionych opon).
Kleber krisalp HP
Nowa opona dostępna od maja tego roku. Przeznaczona dla limuzyn i samochodów o dużej pojemności silnika. Kierunkowy bieżnik z gęstą siecią klocków ma zapewnić dobrą przyczepność, cichobieżność i pewne prowadzenie pojazdu. Są dostępna w 18 rozmiarach, o indeksach prędkości T i H.
BFGoodrich winter G
Nowość. Opona kierunkowa z centralnym żebrem i trzema głębokimi rowkami wzdłużnymi, co ma z jednej strony poprawić kierowalność opony, a z drugiej zapewnić dobre odprowadzanie śniegu spod opony. Przeznaczona dla aut klasy średniej i wyższej. Dostępna w 20 rozmiarach (od 14 do 17 cali) o indeksach prędkości T i H.
 
Samochody terenowe
BFGoodrich winter slalom
Opona przeznaczona do jazdy w głębokim śniegu i oblodzonych nawierzchniach. Występuje w 10 rozmiarach (15 i 16 cali), z indeksami prędkości Q i S.
Michelin 4x4 alpin
Sztywny bieżnik z długimi lamelami typu Z. Wzdłużne rowki "wyciszają" odgłosy toczenia opony. Dostępna w 13 rozmiarach (15 i 16 cali) z indeksem prędkości S.
Pirelli scorpion ice&snow
Kolejne wcielenie opony wintersport, tym razem przeznaczone dla samochodów terenowych. Oferowana z indeksami prędkości T (8 rozmiarów) i H (3 rozmiary).

od 16 lat
Wideo

Remont drogi, chodnika i ścieżki rowerowej w Chorzelowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty