Przed wielką niewiadomą

Rzońca Maciej, Trybuna Śląska
Karolina Czapka 3 kwietnia, 3,5-godzinny wyścig 53 ADAC-Westfalenfahrt zainauguruje trzecią edycję niemieckiego Pucharu Hondy Civic Type-R. Po raz pierwszy weźmie w nim udział polski zespół – Karolina Motorsport. Kierowca teamu, Karolina Czapka przez trzy poprzednie sezony brała uczestniczyła kraju m.in. w Pucharze Alfa Romeo 156 oraz wyścigach górskich.

3 kwietnia, 3,5-godzinny wyścig 53 ADAC-Westfalenfahrt zainauguruje trzecią edycję niemieckiego Pucharu Hondy Civic Type-R.
Po raz pierwszy weźmie w nim udział polski zespół - Karolina Motorsport. Kierowca teamu, Karolina Czapka przez trzy poprzednie sezony brała uczestniczyła kraju m.in. w Pucharze Alfa Romeo 156 oraz wyścigach górskich. W tym sezonie zawodniczka z Ustronia skoncentruje się na rywalizacji w Pucharze Hondy Civic Type-R w Niemczech. Chce także startować w naszym kraju - w Grand Prix Polski, wyścigach długodystansowych oraz wyścigach górskich.

Kalendarz Pucharu Hondy obejmuje 11 długodystansowych wyścigów na niemieckim torze Nurburgring (3,5 i 4-godzinne oraz po jednym 6- i 12-godzinnym). Regulamin wymaga, by jeden samochód prowadziło na zmianę co najmniej dwóch kierowców. Skład zespołu Karolina Motorsport uzupełniony zostanie więc o jeszcze jednego zawodnika. Obecnie w grę wchodzą kandydatury Macieja Marcinkiewicza, Pawła Hildebrańskiego oraz Niko Nurminena z Finlandii.
Do udziału w Pucharze Hondy Civic Type-R zgłosiły się łącznie 22 zespoły. Jednak tłok na torze będzie dużo większy, gdyż Puchar Hondy jest częścią BF Goodrich Langstreckenmeisterschaft Nurburgring. Jest to organizowany po raz 28. serial wyścigów długodystansowych cieszący się w Europie Zachodniej ogromną popularnością. Tylko w ub. roku łącznie wzięło w nim udział ponad 900 kierowców z 20 krajów. W tym sezonie, wraz z Hondami Civic Type-R, spodziewanych jest około 150 samochodów w każdym wyścigu!

Duże zainteresowanie wyścigami kierowców i kibiców (w sezonie 2003 przeciętnie 18 tysięcy osób na jednym wyścigu) przyciąga z kolei hojnych sponsorów. Tylko w Pucharze Hondy Civic Type-R pula nagród wynosi 200 tysięcy euro. Zwycięzca każdego wyścigu otrzyma 2 tys euro, natomiast zdobywca Pucharu wzbogaci się o 15 tys euro. Hondy klasyfikowane będą ponadto w punktacji generalnej oraz klasie N-2000 serialu BF Goodrich Langstreckemeisterschaft.
Załogi będą rywalizowały na pętli Nordschleife toru Nurburgring o długości 24,433 km. Różnica między najwyższym a najniższym punktem trasy wynosi 300 metrów.

Sylwetka
Data i miejsce urodzenia: 16.06.1983 r. w Cieszynie.
Zamieszkała: Ustroń.
Wykształcenie: studentka II roku ekonomii na Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
Stan cywilny: panna.
Przynależność klubowa: Automobilklub Wielkopolski oraz AZS Katowice.
Zainteresowania: motoryzacja, sport (m.in. narty, pływanie, siłownia), kino, kręgle.

Karolina o:
> swoim samochodzie Honda Civic Type-R
Na razie mam za sobą około 2,5-3 godzin jazdy tym zupełnie dla mnie nowym samochodem. Nie jest to dużo, ale Honda Civic okazała się bardzo przyjazna dla kierowcy. Z drugiej strony wymaga ona dużej precyzji w prowadzeniu, bo układ kierowniczy jest bardzo czuły. W dodatku samochód jest lekki, a jednocześnie ma sporą moc. Łatwo więc może wymknąć się spod kontroli. Nie wiem, jaką opinię mają inni kierowcy, ale ja jestem zachwycona. To jest dokładnie to, czego oczekiwałam.

> torze Nurburgring
Tego toru nie można porównać z niczym w naszym kraju. Ponad 24-kilometrowa trasa, na której kiedyś organizowano wyścigi Formuły 1 ma wybitnie rajdową charakterystykę. Ma mnóstwo zakrętów, stromych podjazdów i zjazdów, są nawet "hopki". Widać ponadto kilkadziesiąt lat użytkowania tej najstarszej części toru i nie brakuje zużytych, wybitych odcinków, łatanych dziur. Jest to więc bardzo trudny, wymagający tor, a dodatkową trudnością jest jego długość. Trzeba spędzić tutaj dużo czasu, jeździć przy różnej temperaturze we wszystkich warunkach pogodowych, by dokładnie opanować całą trasę - kierowcy wyczynowi wiedzą doskonale, co mam na myśli...

> swoim udziale w Pucharze Hondy Civic Type-R
Jestem przekonana, że każdy kierowca chce sięgać jak najwyżej. Ja również starałam się zawsze walczyć o podium. Nie inaczej będzie w tym Pucharze. Marzy mi się miejsce w pierwszej trójce. Oczywiście wiem, że nie będzie to proste. Dla mnie wszystko jest nowe - samochód, rywale i ich styl jazdy, nawierzchnia i konfiguracja toru oraz jego długość, a także sama formuła wyścigów długodystansowych. Pod prawie każdym względem będę w Niemczech absolutną debiutantką, ale nie odpuszczę, dam z siebie wszystko. A tak naprawdę, dużo więcej będę mogła powiedzieć o swoich szansach w Pucharze po pierwszym wyścigu. ?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty