Prace będą prowadzone "pod ruchem". Poważniejsze utrudnienia pojawią się podczas przebudowy dużych skrzyżowań, kiedy drogowcy będą zmuszeni wyznaczać objazdy.
**CZYTAJ TAKŻE
Trasa S17 gotowa na Euro 2012?Sprawdź którędy przebiegnie trasa S14**
Pierwsze prace na "piątce" już się rozpoczęły. Prywatny inwestor buduje rondo na skrzyżowaniu ulic Poznańskiej i Fabrycznej. Będzie ono jednocześnie wjazdem do hipermarketów Tesco i Obi, które mają zostać otwarte jeszcze w tym roku. Na początku czerwca ruszy budowa drugiego ronda, na tak zwanym kolanie. Będzie to pierwszy etap modernizacji krajowej "piątki". Skrzyżowanie połączy Al. Piłsudskiego z Al. Konstytucji 3 Maja oraz ul. ks. Jerzego Popiełuszki.
Niewykluczone, że w przyszłym roku wybudowana zostanie także droga łącząca je z dzielnicą Gronowo. - Wykonawca przygotował już szczegółowy harmonogram prac. Posiadamy pełną dokumentację oraz decyzje. Czekamy jedynie na wojewodę, który w najbliższych dniach powinien wydać zezwolenie na rozpoczęcie budowy - mówi inżynier kontraktu Wiesław Furmaniak.
Budowa ronda na kolanie ma się zakończyć już we wrześniu. W tym roku powstać mają także fragmenty jezdni Al. Piłsudskiego (przy wylocie na Poznań) oraz Al. Konstytucji 3 Maja (przy wylocie na Wrocław), a także skrzyżowanie Al. Piłsudskiego z ul. Mickiewicza. Największe prace będą prowadzone w 2012 roku, kiedy przebudowane zostaną główne ciągi komunikacyjne, skrzyżowania oraz część przejścia podziemnego na wysokości cmentarza parafialnego. Remont zakończy się we wrześniu 2013 roku.
- Projekt zakłada całkowitą wymianę nawierzchni, budowę rond, skrzyżowań, zatok autobusowych, oświetlenia, chodników i ścieżek rowerowych, całej kanalizacji deszczowej i pozostałej infrastruktury podziemnej. Wybudowane zostaną również nowe sygnalizatory i centrum ich zarządzania, by na "piątce" działała zielona fala - tłumaczy Rafał Bukowski, kierownik Miejskiego Zarządu Dróg i Inwestycji Urzędu Miasta Leszna. - Remont będzie prowadzony "pod ruchem", ale utrudnienia oczywiście będą się pojawiały. Objazdy będą wyznaczane podczas przebudowy ważniejszych skrzyżowań.
Krajowa "piątka" ma być nowoczesna i bardzo wytrzymała. Wykonawca zrezygnował z głębokich wykopów i wymiany gruntu pod jezdniami. Powstanie za to sieć drenaży, które mają odprowadzać wody gruntowe i minimalizować ryzyko pękania nawierzchni.
- Mamy doświadczenie, znamy technologie i dysponujemy wykwalifikowanymi pracownikami. To gwarancja, że nie zepsujemy tej drogi na etapie realizacji. Będzie śłużyć kierowcom co najmniej przez 20 najbliższych lat - zapewnia Janusz Fajfer, prezes przedsiębiorstwa "Dromost" z Żabna, lidera konsorcjum budującego "piątkę".
Przebudowa krajowej "piątki" jest największą inwestycją drogową, z jaką kiedykolwiek mierzył się leszczyński samorząd. Pochłonie blisko 72 mln zł, z czego 85 procent udało się uzyskać z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dziś rano zamknięty został wjazd na ,,piątkę'' z ul. Fabrycznej. Utrudnienia są związane z budową ronda Podwale. Potrwają do końca czerwca. Do tego czasu kierowcy będą jeździć objazdem przez ul. Mickiewicza.
Źródło: Głos Wielkopolski
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?