Z danych firmy Samar monitorującej polski rynek motoryzacyjny wynika, że największy udział w sprzedaży pojazdów osobowych ma Fiat - 16, 5 proc. Na drugim miejscu znajduje się Skoda z 12,5-procentowym udziałem, a na trzecim Toyota z niemal 11 proc. udziałem w rynku.
Przyczynami małego zainteresowania kupnem nowych samochodów osobowych są m.in. rosnące ich ceny oraz nadpodaż na rynku samochodów używanych. W jej wyniku ceny pojazdów z drugiej ręki spadają, co powoduje, że wymiana samochodu starszego na młodszy wymaga większej dopłaty. Właściciele sprzedający użytkowane dotychczas samochody nie mogą liczyć na takie sumy, jakie mogli otrzymać jeszcze kilka miesięcy temu. Niechętnie więc decydują się na pozbycie aut.
Sprzedaż samochodów osobowych w podziale na producentów:
Marka | Sprzedaż styczeń -listopad | Udział w rynku (%) | ||
2004 | 2003 | 2004 | 2003 | |
Fiat | 48 645 | 54 384 | 16,52 | 17,18 |
Skoda | 36 799 | 38 625 | 12,50 | 12,20 |
Toyota | 32 044 | 33 763 | 10,88 | 10,67 |
Renault | 28 077 | 33 724 | 9,53 | 10,65 |
Opel | 27 927 | 29 411 | 9,48 | 9,29 |
Ford | 26 220 | 21 729 | 8,90 | 6,86 |
Peugeot | 19 593 | 24 027 | 6,65 | 7,59 |
Volkswagen | 14 171 | 14 761 | 4,81 | 4,66 |
Citroen | 10 517 | 13 975 | 3,57 | 4,42 |
Honda | 9 720 | 6 404 | 3,30 | 2,02 |
Dane wg Samar
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?