Projektanci na start, czyli koncepcyjne wersje Seata Ibizy

źródło: mototarget.pl
Seat Ibiza koncept / Fot. Seat
Seat Ibiza koncept / Fot. Seat
Seat Ibiza zadebiutował w 1984 roku w Paryżu. Od tamtego czasu na salonach samochodowych całego świata pojawiło się wiele koncepcyjnych wersji tego auta. Każda z nich była jedyna w swoim rodzaju i odkrywała nowe możliwości marki. 30-lecie modelu to doskonały moment, by je przypomnieć.

Seat Ibiza koncept / Fot. Seat
Seat Ibiza koncept / Fot. Seat

Ibiza Cabrio (1986)

Historię rozpoczęła wyjątkowo atrakcyjna Ibiza Cabrio od Proto Design w 1986 roku. Jej projektantem był Elias Bacoulas. W kolejnych latach zaprezentowano Ibizę Cabrio od ASC – z czerwonym lakierem, felgami i wnętrzem - a także od Italdesign. Czwarty i ostatni prototyp New Style pojawił się w 1991 roku i wyróżniał się białym kolorem.

Proto C (1990)

Przy ścisłej współpracy z włoskim projektantem Giorgio Giugiaro powstał koncepcyjny model Proto C, który był zapowiedzią Ibizy II generacji. Auto zbudowano w oparciu o platformę Grupy Volkswagen i zaprezentowano w Paryżu w 1990 roku. Jego wymiary (3,91 m długości, 1,67 m szerokości i 1,12 m wysokości) były zbliżone do późniejszej Ibizy z 1993 roku. Mimo iż Proto C było bardzo futurystyczne, część jego rozwiązań trafiła do produkcji seryjnej kilka lat później.

Ibiza Vaillante (2006)

Ibiza Vaillante podbiła nie tylko targi w Genewie, ale została także bohaterem komiksu Michela Vaillanta – taki był główny cel Centrum Designu w Martorell. Ten model przyciągnął na stoisko Seat-a mnóstwo wielbicieli. Auto zostało zbudowane i zmodyfikowane z pomocą zespołu Seat Sport, a pod maskę trafił silnik znany z Leona CUPRA – turbodoładowana, 1,8-litrowa jednostka, której moc zwiększono z 225 KM do 240 KM.

Ibiza SportCoupe Bocanegra (2008)

Ten prototyp został pokazany w Genewie, składając hołd legendarnemu modelowi z lat 70-tych. Za jej projekt odpowiadało Centrum Designu w Martorell. Auto już na pierwszy rzut oka zdradzało swój sportowy charakter. Czarny pas z przodu, masywne zderzaki i sylwetka coupé dodawały mu wyrazistości. Ibizę SportCoupé Bocanegra napędzał silnik 1.4 TSI z 7-stopniową skrzynią DSG. Prezentacja auta odbiła się tak wielkim sukcesem, że do sprzedaży wprowadzono jego limitowaną edycję.

IBZ (2009)

W 2009 roku w Frankfurcie Seat zaprezentował prototyp IBZ – nowy pomysł na rodzinne auto z charakterem. Jego głównym zadaniem było połączenie komfortu, funkcjonalności i sportowego stylu. Drapieżny przód, lekka sylwetka i idealne proporcje z powodzeniem kryły przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności 410 litrów.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie