
Próg progowi nierówny. Jedne wykonane są z tworzyw sztucznych, inne z kostki brukowej lub wylane z asfaltu. Na polskich drogach jest ich więcej jak w innych krajach Unii Europejskiej, a kierowcy specjalizują się w ich omijaniu. Podczas, gdy w Polsce progów zwalniających przybywa, w innych państwach europejskich tendencja jest odwrotna. Zastępowane są zwężeniami, czy też szykanami, a powodów takiego stanu rzeczy może być wiele. Od troski o zawieszenie, po troskę o środowisko, gdyż hamujące samochody zwiększają stężenie szkodliwych pyłów.
Rodzaje progów zwalniających są różne, ale bez względu na ich kształt czy materiał, zgodnie z przepisami tzw. "leżący policjant" może mieć maksymalną wysokość 10 cm. W praktyce jednak nie zawsze jest to kontrolowane.
Im wyższy próg zwalniający kierowca musi bardziej zwolnić, aby chwilę potem przyspieszyć. Auto zużywa więcej paliwa i bardziej zatruwa środowisko.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?