Progi zwalniające. Czy to dobre rozwiązanie?

(mm) TVN Turbo/x-news
Fot. TVN Turbo/x-news
Fot. TVN Turbo/x-news
W Polsce od lat buduje się dużo tzw. "leżących policjantów". - Problem polega na tym, że u nas nie ma standaryzacji budowy tych progów. U nas powstają one od Sasa do Lasa - mówi Adam Bielak z TVN Turbo.
Fot. TVN Turbo/x-news
Fot. TVN Turbo/x-news

Próg progowi nierówny. Jedne wykonane są z tworzyw sztucznych, inne z kostki brukowej lub wylane z asfaltu. Na polskich drogach jest ich więcej jak w innych krajach Unii Europejskiej, a kierowcy specjalizują się w ich omijaniu. Podczas, gdy w Polsce progów zwalniających przybywa, w innych państwach europejskich tendencja jest odwrotna. Zastępowane są zwężeniami, czy też szykanami, a powodów takiego stanu rzeczy może być wiele. Od troski o zawieszenie, po troskę o środowisko, gdyż hamujące samochody zwiększają stężenie szkodliwych pyłów.

Rodzaje progów zwalniających są różne, ale bez względu na ich kształt czy materiał, zgodnie z przepisami tzw. "leżący policjant" może mieć maksymalną wysokość 10 cm. W praktyce jednak nie zawsze jest to kontrolowane.

Im wyższy próg zwalniający kierowca musi bardziej zwolnić, aby chwilę potem przyspieszyć. Auto zużywa więcej paliwa i bardziej zatruwa środowisko.

Rajd Pojazdów Zabytkowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie