Mimo spadku sprzedaży nowych samochodów osobowych na naszym rynku produkcja tych pojazdów w polskich fabrykach zdecydowanie przewyższa ubiegłoroczną. To wynik wysokiego eksportu głównie do państw Europy Zachodniej.
Łączna produkcja samochodów osobowych wytwarzanych w polskich fabrykach od stycznia do końca listopada tego roku wyniosła 482 014 egzemplarzy. Oznacza to 62-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku 2003.

Niemal 90 proc. samochodów osobowych zjeżdżających z linii montażowych polskich zakładów przeznaczana jest na eksport. Mimo, iż sprzedaż aut w Europie Zachodniej jest niewiele wyższa niż przed rokiem, to wysoka produkcja tych pojazdów w Polsce związana jest z dużym zainteresowaniem klientów konkretnymi modelami np. Fiatem Panda wytwarzanym w Tychach. Powodzeniem cieszą się także Volkswageny Caddy i Transporter. "Polskimi" autami zainteresowani są również nabywcy z innych państwach. Blisko 90 proc. produkcji zakładów FSO wytwarzających Lanosy i Matizy eksportuje się na Ukrainę.
Największym polskim producentem jest Fiat. Jego udział w produkcji całkowitej samochodów osobowych po jedenastu miesiącach tego roku wynosi 57,5 proc. Drugą pozycję z wynikiem 22,3 proc. zajmuje Opel. Na trzecim miejscu znajduje się Volkswagen z 11,7 proc., a na czwartym FSO - 8,4 proc.
Produkcja samochodów osobowych w latach 2003-2004
Segment | Produkcja | |
styczeń - listopad 2004 | styczeń - listopad 2003 | |
Rynek krajowy | 48 524 | 46 206 |
Eksport | 433 490 | 250 618 |
Razem | 482 014 | 296 824 |
dane wg Samar
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?