Spadek październikowej produkcji to efekt przestojów w fabryce Opla w Gliwicach, związanych z kryzysem na światowym rynku motoryzacyjnym. Malejąca sprzedaż samochodów w Europie, gdzie trafia niemal 98 proc. aut wytwarzanych w Polsce, spowodowała, że władze firmy zadecydowały o wstrzymaniu produkcji.
W tyskich zakładach w październiku Fiat wyprodukował 48 584 samochody osobowe (Panda, 500, Ford Ka) i jest jedynym w kraju producentem, który wykazał wzrost w stosunku do poprzedniego miesiąca (o 14,7 proc.) i poprzedniego roku (o 31,7 proc.). Od początku roku z linii montażowych zakładów zjechało 387 714 aut, o 37,0 proc. więcej niż rok wcześniej.
W październiku produkcja Opla (Zafira, Astra III, Astra Classic) wyniosła tylko 6 769 sztuk, o 59,4 proc. mniej niż we wrześniu i o 68,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Od stycznia w Gliwicach powstało 158 548 pojazdów, o 4,6 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.
W FSO na warszawskim Żeraniu wyprodukowano we wrześniu 14 409 aut, a od początku roku 154 375 samochodów (FSO Lanos, Chevrolet Aveo), co oznacza 28,9 proc. wzrostu.
Czwarty na liście rodzimych producentów Volkswagen Poznań wyprodukował w ubiegłym miesiącu 7 074 pojazdy, a do końca października z poznańskiej fabryki wyjechało 72 436 aut osobowych (Caddy, Transporter), o 17,5 proc. więcej niż rok wcześniej.
Źródło: Samar
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?