Produkcja aut. Skoda chce wyprzedzić Forda i Toyotę

Stanisław Rochowicz
Skoda zamierza wyprzedzić Forda i Toyotę, aby znaleźć się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się marek w Europie do 2030 r., powiedział dyrektor generalny Thomas Schaefer podczas internetowej konferencji prasowej.Fot. Pixabay
Skoda zamierza wyprzedzić Forda i Toyotę, aby znaleźć się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się marek w Europie do 2030 r., powiedział dyrektor generalny Thomas Schaefer podczas internetowej konferencji prasowej.Fot. Pixabay
Skoda zamierza wyprzedzić Forda i Toyotę, aby znaleźć się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się marek w Europie do 2030 r., powiedział dyrektor generalny Thomas Schaefer podczas internetowej konferencji prasowej.

Cel ten jest częścią planu strategia Skody 2030 i zostanie osiągnięty poprzez „dalsze wzmocnienie pozycji marki w segmentach klasy podstawowej” – powiedział Schaefer dziennikarzom. Schaefer odniósł się także do nowego małego samochodu Fabia, który trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku z ceną wyjściową poniżej 14 000 euro ( około 16 750 USD).

Na podstawie danych z 2020 r. ze stowarzyszenia branżowego ACEA, które zlicza rejestracje na rynkach Unii Europejskiej, EFTA i Wielkiej Brytanii, skoda jest obecnie marką nr 8 w Europie pod względem sprzedaży.

By dostać się do pierwszej piątki, Skoda musiałaby wyprzedzić Forda i Toyotę.

Marka w ubiegłym roku sprzedała na Starym kontynencie 643 019 sztuk aut. Jej sprzedaż spadła podczas pandemii, ale Skoda zwiększyła swój udział w rynku do 5,4 procent z 4,8 procent rok wcześniej.

Skoda była też drugą najlepiej sprzedającą się marką w portfolio marek Volkswagen Group w Europie w ciągu roku, ustępując jedynie Volkswagenowi.

Jak wynika z danych ACEA, w pierwszych pięciu miesiącach 2021 r. Skoda wyprzedziła już Forda, Mercedesa i BMW, osiągając piąte miejsce za Toyotą. Na dobre wyniki Skody ma wpływ wprowadzenie na rynek Octavii nowej generacji, najlepiej sprzedającego się samochodu marki, której sprzedaż rozpoczęła się w 2020 roku.
Marka rozpoczyna również sprzedaż w pełni elektrycznego, kompaktowego SUV-a Enyaq, pierwszego modelu opartego na platformieMEB VW.

Skoda. jest dobrze, ale...

W czasie konferencji Schaefer powiedział, że firma ma problemy z realizacją zamówień (chodzi głównie o model Enyaq), a to za sprawą braku u dostawców elektronicznych pólprzewodników.

Schaefer ostrzegł, że Skoda będzie musiała zamknąć swoje czeskie fabryki na tydzień z powodu utrzymującego się niedoboru mikroprocesorów, opisując potrzebę wstrzymania produkcji jako „katastrofę” dla firmy.

Skoda, największy czeski eksporter, dostarczyła w 2020 roku 1,05 miliona samochodów na całym świecie, co oznacza 19-procentowy spadek rok do roku w związku z pandemią koronawirusa, ale już siódmy rok z rzędu marka przekroczyła granicę miliona sztuk.

Zobacz także: Tak prezentuje się Rolls-Royce Cullinan

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty