Pomimo kwietniowego spadku sprzedaży produkcja samochodów osobowych jest w Polsce nadal wysoka. W ubiegłym miesiącu z taśm fabryk zlokalizowanych w naszym kraju zjechało 45 756 aut osobowych - o 2 proc. więcej niż w marcu. Od początku roku wyprodukowano 175 122 egzemplarze samochodów. To o 1,8 proc. mniej niż w tym samym okresie 2004 r.
Z raportu firmy Samar monitorującej polski rynek motoryzacyjny wynika, że największym polskim producentem jest Fiat. Jego udział w produkcji całkowitej samochodów osobowych w kwietniu tego roku wyniósł 53,6 proc. Na drugim miejscu znalazł się Opel z 24,5 proc., a na trzecim Volkswagen - 16,1 proc. Dalsze pozycje zajęły: FSO (5,8 proc.) i Intrall wytwarzający samochody Honker (0,05 proc.).

Najwięcej od początku roku wytworzono w kraju Fiatów Panda. Z linii montażowych zakładów w Tychach zjechało ich 77 375 sztuk, co stanowi 45 proc. całkowitej produkcji.
Drugą pozycję zajął Opel Astra z 15,5 proc. udziałem, a trzecią Volkswagen Caddy (12 proc.). Dalsze miejsca przypadły w udziale Oplowi Agila (10 proc.), Fiatowi Seicento (9 proc.), FSO Lanosowi (5 proc.), VW Transporterowi (4 proc.) i FSO Matizowi - 0,3 proc. udziału w produkcji całkowitej.
Wysoka produkcja to wynik dużego popytu na samochody poza granicami Polski, głównie w Europie Zachodniej. Ponad 93 proc. aut osobowych, które w kwietniu zjechały z taśm montażowych polskich zakładów, znalazło nabywców poza granicami naszego kraju. Najwięcej samochodów na polski rynek wyprodukował Intrall (93 proc. z całości produkcji), a najmniej VW (4 proc.).
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?