Producenci oszczędzają na ksenonach

(mm)
Reflektory Ksenonowe, Fot: Hella
Reflektory Ksenonowe, Fot: Hella
Udostępnij:
Niektórzy producenci montują ksenony, które nie wymagają dodatkowego osprzętu. Mają one mniejszą moc, ale też dają mniej intensywne światło, nie potrzebują więc układów czyszczenia kloszy oraz systemu samopoziomowania.

Nowe ksenony montowane są m.in. w Audi, Citroenach, Fordach czy Volkswagenach. Ich trwałość jest podobna do tradycyjnych świateł ksenonowych 35-watowych.

- Badania laboratoryjne pozwoliły na uzyskanie homologacji mimo, że strumień świetlny jest mniejszy. Uważam jednak, że żarówka 25-watowa nie mająca systemu samopoziomowania, może oślepiać innych kierowców - wyjaśnia Artur Serafin z serwisu ksenonów.

Wymiana jednej sztuki palnika ksenonowego nowej generacji to koszt nawet 1000 złotych, podczas gdy stosowane dotąd ksenony starszego typu kosztowały około 100-200 złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie