Problemy klientów koncernu Volkswagen

(mm/ip)
Fot. Newspress
Fot. Newspress
Austriackie stowarzyszenie konsumentów VKI informuje, że co drugi klient koncernu Volkswagen odnotowuje problemy po aktualizacji oprogramowania. Najczęstsze uwagi dotyczą spadku mocy w dolnym i górnym zakresie obrotów, zauważalnych szarpnięć silnika oraz zwiększenia zużycia paliwa.

Spośród 9 tysięcy właścicieli pojazdów, którzy zdecydowali się na aktualizację, 3600 osób odnotowało negatywne zmiany w samochodzie. 1800 osób zgłosiło zwiększone zużycie paliwa, 1400 spadki mocy a podobna ilość osób zgłosiła szarpanie silnika. Problemy z przyspieszaniem wystąpiły u 1000 osób a 650 zgłosiło kłopoty z układem recyrkulacji spalin i zwiększone zapychanie się filtra cząstek stałych.  

Warto w tym kontekście przypomnieć, że w podobnym badaniu przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Osób Poszkodowanych Przez Spółki Grupy Volkswagen AG (www.stopvw.pl), blisko 70% osób zgłosiło różnego rodzaju problemy. Producent zaprzecza jakimkolwiek problemom po aktualizacji i nazywa je przypadkami jednostkowymi oraz jednostronnym przedstawieniem sytuacji. Podobna strategia jest stosowana na całym świecie.

Stowarzyszenie Stop VW stoi na stanowisku, że sprawa dieselgate powinna być przedmiotem wnikliwego śledztwa. Należy też w trybie pilnym zlecić niezależne badania efektów akcji serwisowej wyspecjalizowanym polskim placówkom badawczym. Zapewnienia Volkswagena nie znajdują bowiem pokrycia w rzeczywistości.

Afera dieselgate wybuchła jesienią 2015 roku. Grupa Volkswagen przyznała się, że silniki diesla w samochodach produkowanych w latach 2008-2015, nie spełniają norm emisji spalin Euro 5 i zawierają system oszukiwania testów spalin. Amerykańscy naukowcy udowodnili, że auta te emitują do 80 razy więcej śmiertelnie niebezpiecznych dla ludzi tlenków azotu, niż przewidują to normy. Afera kosztowała do tej pory Volkswagena ponad 20 miliardów złotych. W efekcie na całym świecie rozpoczął się masowy odwrót klientów od aut z dieslami a samochody używane zaczęły tracić na wartości. W Polsce sprawą dieselgate zajmują się między innymi TDT, UOKiK a interesy klientów reprezentuje stowarzyszenie Stop VWl, do którego zgłosiło się już ponad 10 tysięcy osób. Stowarzyszenie złożyło do sądu dwa pozwy zbiorowe, przeciwko Volkswagenowi i Skodzie. W przygotowaniu jest kolejny pozew, tym razem przeciwko Audi. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi postępowanie w sprawie naruszenia interesu polskich klientów.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty