Minister Infrastruktury** Krzysztof Opawski, który był pomysłodawcą spotkania, powiedział, że dyskusja na temat, czy warto budować autostradę A1 jest zbędna, ponieważ decyzję podjęto już kilka lat temu. Obecnie przedmiotem rozmów jest model finansowania A1.**
Przedstawiciele rządu poinformowali o nadal prowadzonych negocjacjach z firmą Gdańsk Transport Company, która od 1997 roku posiada koncesję na wybudowanie północnego odcinka autostrady A1 od Gdańska do Torunia. Zadeklarowali, że chcą je doprowadzić do końca, jednocześnie wyrażając nadzieję, że kontynuacja rozmów pozwoli na osiągnięcie porozumienia.
GDDKiA i GTC muszą uzgodnić cenę 1 km A1, ponieważ proponowany przez Gdańsk Transport Company koszt przekracza o 50 proc. cenę kilometra innych autostrad powstających w podobnych warunkach geologicznych. Z analiz posiadanych przez GDDKiA wynika, że koszt budowy 1 km autostrady A1 nie powinien przekraczać 4,6 mln euro. Tymczasem proponowana przez GTC cena wynosi 5,88 mln euro za kilometr.
W przypadku gdy nie uda się osiągnąć porozumienia z konsorcjum GTC, cała budowa autostrady A1 zostanie sfinansowana ze środków publicznych.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?