Prezentacja Peugeota 508 i 508 SW: następca "407-ki"

Karol Biela
Prezentacja Peugeota 508 i 508 SW: następca "407-ki"
Prezentacja Peugeota 508 i 508 SW: następca "407-ki"
W minionym tygodniu do autoryzowanych salonów sprzedaży trafił Peugeot 508. Jest to konstrukcja, która zastąpi popularną na naszych drogach „407-kę”.
Prezentacja Peugeota 508 i 508 SW: następca "407-ki"
Prezentacja Peugeota 508 i 508 SW: następca "407-ki"

W minionym tygodniu odbył się pokaz Peugeota 508 - najnowszej limuzyny francuskiego producenta. Jednocześnie zaprezentowano wersję kombi, która oznaczona jest tradycyjnie dla tej marki jako SW.

Ciekawe detale

Sylwetka „508-ki” pełna jest harmonii i nie wywołuje ekstremalnych emocji. Uwagę zwracają zwłaszcza tylne klosze lamp, które kryją trzy rzędy świateł LED, po sześć diod dla każdej z nich. Także wnętrze pojazdu zaprojektowano bez ekstrawaganckich rozwiązań deski rozdzielczej czy wskaźników.

Następca „407-ki” mierzy w wersji sedan 4 792 milimetrów. Kombi jest nieco dłuższe (4 813 mm), lecz rozstaw osi wynoszący 2 817 mm jest wspólny dla tych dwóch wersji nadwoziowych. Dzięki niemałym wymiarom zewnętrznym w środku znajdziemy sporą ilość miejsca, zwłaszcza na tylnej kanapie. Przestrzeni na nogi oraz stopy pasażerów jest naprawdę dużo. W sedanie bagażnik mieści 515 decymetrów sześciennych, a wersja SW może pomieścić ich aż 560. Przy rozłożonej tylnej kanapie powierzchnia ładunkowa kombi dochodzi do 1598 litrów.

Szeroka gama silników
W palecie jednostek napędowych znajdziemy dwa motory benzynowe o pojemności 1598 centymetrów sześciennych. Słabszy z nich osiąga moc 120 KM przy 6000 obr/min, a jej maksymalny moment obrotowy to 160 Nm przy 4200 obr/min.

Mocniejszy „benzyniak” ma 156 koni mechanicznych, natomiast jego najwyższy moment  obrotowy (240 Nm) dostępny jest w zakresie od 1400 do 4000 obrotów. Paleta jednostek wysokoprężnych zaczyna się od 112-konnego 1.6 HDi.

Następną opcją jest 2-litrowy turbodiesel w wariancie mocy 140 i 163 KM. Najmocniejszy diesel ma pojemność 2.2 o mocy 204 koni oraz 450 Nm (dostępne od 2000 do 2700 obrotów). Dzięki takiemu potencjałowi pod maską „508” osiąga maksymalną prędkość 234 km/h, a od 0 do „setki” przyspieszy w 8,2 sekundy. Średnie spalanie „508-ki” z taką jednostką wynosić ma 5,7 litra oleju napędowego.

Ceny i wyposażenie 508-ki

Najtańsza wersja auta kosztuje 75 800 złotych. W tej opcji otrzymamy pojazd z 6-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów, który będzie wyposażony m.in. w kilka systemów bezpieczeństwa (ABS, ESP, ASR) manualną klimatyzację z filtrem przeciwpyłkowym czy koło kierownicy z przyciskami do sterowania systemem audio.

Najtańszy turbodiesel 1.6/112 KM w tej samej wersji wyposażeniowej kosztuje 85 900 złotych.

Karol Biela

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty