Prezentacja nowego Volkswagena Beetle w Berlinie [GALERIA]

(red) źródło: Mototarget
Beetle stał się samochodem kultowym. W najnowszej odsłonie nie zatracił dawnego ducha, a dodatkowo zyskał najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne czyniące jazdę dużą przyjemnością, o czym przekonaliśmy się podczas jazd testowych organizowanych w Berlinie.
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Projekt Beetla 2011 powstał w Wolfsburgu. Samochód jest symbolem naszych czasów, a jednocześnie ukłonem w stronę designu modelu, który stał się zalążkiem całego koncernu. I to wyraźnie widocznym ukłonem: gdy postawi się pierwszego Garbusa i nowego Beetla w jednym pomieszczeniu, skieruje oświetlenie tylko na dach i porówna sylwetki, zauważy się, że tylna część nadwozia obu aut ma prawie identyczną linię.

**CZYTAJ TAKŻE


Ceny nowego Volkswagena Beetle w Europie
Kolejne fakty dotyczące nowego VW Beetle

**

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Nowy model ma 1 808 mm szerokości, 1 486 mm wysokości i 4 278 mm długości. Dzięki większej długości można było bardziej wyciągnąć dach, przesunąć przednią szybę ku tyłowi, a tylnej części nadwozia nadać kształt pierwszych Garbusów. Równocześnie zespół projektantów zwiększył rozstaw kół i osi.

Mimo dużej indywidualności stylistyka tego auta podąża za wykreowanym przez Waltera de Silvę i Klausa Bischoffa DNA designu Volkswagena. Widać to wyraźnie w poziomym układzie zderzaka, przedniego wlotu powietrza, prostym przebiegu krawędzi maski, precyzyjnie poprowadzonej linii między słupkiem A i C oraz w stylistyce tylnych świateł.

Do typowych cech Beetla od zawsze należały okrągłe reflektory (po raz pierwszy dla tej serii dostępne w wersji bi-ksenonowej z diodowymi światłami do jazdy w dzień), wysunięte na zewnątrz błotniki, kształt pokryw silnika i bagażnika, progi i możliwość zamontowania większych kół (teraz do 19 cali).

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Nowością jest natomiast tylny spoiler (seryjny dla TSI o mocy 160 KM i 200 KM). Górna powierzchnia tego elementu ma zawsze czarny kolor, a dolna pokryta jest lakierem w kolorze nadwozia.

W Europie Beetle będzie oferowany wyłącznie z silnikami z turbodoładowaniem. Wszystkie czterocylindrowe wersje jednostek napędowych zostały zastosowane w tym modelu po raz pierwszy. Dzięki przejściu na doładowywane silniki benzynowe (TSI) i wysokoprężne z Common Rail i z bezpośrednim wtryskiem (TDI) wartości zużycia paliwa i emisji spalin zmniejszyły się w porównaniu z poprzednikiem. Trzy silniki benzynowe z turbodoładowaniem w Beetlu dysponują mocą 105 KM, 160 KM i 200 KM. Dwa silniki wysokoprężne rozwijają moc 105 KM i 140 KM. Wszystkie pięć silników może być połączonych opcjonalnie z przekładnią dwusprzęgłową DSG.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

**więcej zdjęć VW Beetle w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty