Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Premiery salonu w Genewie

Tomasz Szmandra / video: TVN/x-news
Alfa Romeo 4C Spider / Fot. Tomasz Szmandra
Alfa Romeo 4C Spider / Fot. Tomasz Szmandra
Dzisiaj rozpoczyna się 85. edycja Genewa Motor Show – najbardziej prestiżowej wystawy, która co roku gromadzi niemal wszystkich liczących się przedstawicieli branży motoryzacyjnej. Przyjrzyjmy się najciekawszym premierom, które przygotowały poszczególne firmy.
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Salon motoryzacyjny w Genewie jako jedyny z tych liczących się na Starym Kontynencie odbywa się co roku, w przeciwieństwie np. do imprez w Paryżu czy Frankfurcie, które organizowane są na przemian, co dwa lata. Jak zawsze podczas targów można podziwiać zarówno te bardzo drogie, luksusowe lub sportowe samochody, jak i auta terenowe, rodzinne czy miejskie. Oczywiście nie brakuje także prototypów, które bardzo często stanowią zapowiedź nowych modeli, szykowanych do seryjnej produkcji. Swoje stoiska w Genewie prezentują nie tylko producenci samochodów, ale również akcesoriów do tuningu i części zamiennych.

Wiele firm już wcześniej zapowiedziało swoje nowości, ale jak zawsze, podczas samych targów czeka nas sporo niespodzianek.

Tegoroczna, 85. już edycji Geneva Motor Show rozpoczyna się dwoma dniami prasowymi, tradycyjnie przeznaczonymi są dla mediów i zaproszonych gości. Natomiast dla szerszego grona zwiedzających drzwi centrum targowego PALEXPO będą otwarte od 5 do 15 marca - od poniedziałku do piątku w godzinach 10-20, oraz w sobotę i niedzielę od 9 do 19.

Jednorazowa wejściówka dla dorosłej osoby kosztuje 16 franków szwajcarskich, a dla dziecka w wieku 6-16 lat - 9 franków. Szczegółowe informacje na temat biletów oraz dojazdu na miejsce wystawy można znaleźć na stronie www.salon-auto.ch.

A oto najciekawsze, naszym zdaniem, premiery samochodów, które można obejrzeć podczas tegorocznego salonu w Genewie. **Więcej na temat nowości w dziale

premiery.

**

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C Spider / Fot. Tomasz Szmandra
Alfa Romeo 4C Spider / Fot. Tomasz Szmandra

W wersji bez dachu auto jest o 60 kg cięższe, ze względu na konieczność uzyskania pożądanej sztywności nadwozia. Do napędu zastosowano 4-cylindrowy benzynowy silnik o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,5 s, a prędkość maksymalna 258 km/h. W sprzedaży nowa Alfa pojawi się latem.

Aston Martin Vantage GT3

Bardziej spartańska wersja ekskluzywnego modelu Vantage ma konkurować z Porsche 911 GT3. Auto jest lżejsze od konwencjonalnej odmiany aż o 100 kg dzięki wykorzystaniu lekkich stopów metali i wielu komponentów nadwozia z włókna węglowego. Pod maską pracuje wolnossący sześciolitrowy silnik V12 o mocy 600 KM

Aston Martin Vulcan

Wyczynowy model napędzany jest jednostkę V12 o pojemności 7.0 litra rozwijającą moc 800 KM. 6-biegowa, sekwencyjna przekładnia przekazuje napęd na tylne koła, a limitowana produkcja tego modelu ma być ograniczona do 24 egzemplarzy.

Audi Prologue Avant concept

Studyjny model stanowi zapowiedź nowego, nowoczesnego kombi tej marki.  Za naped odpowiada układ hybrydowy typu plug-in, który składa się z silnika 3.0 TDI oraz elektrycznej jednostki. Łączna moc tego zestawu wynosi 455 KM,  a auto wyposażone jest także w napęd quattro i adaptacyjne zawieszenie.


Audi R8 / Fot. Tomasz Szmandra
Audi R8 / Fot. Tomasz Szmandra

Audi R8

Jak widać niemiecka firma nie poddała się turbo-modzie i pozostała wierna widlastej, 10-cylindrowej jednostce napędowej w tym sportowym modelu. Silnik ma teraz podniesioną do 610 KM moc i moment obrotowy wynoszący 560 Nm. Dzięki temu nowe R8 rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,2 s.

Audi R8 e-tron 2.0

Podobno elektryczna wersja R8 ma mieć zasięg około 450 km. W porównaniu do poprzednika, który ostatecznie nie wszedł do sprzedaży, to ponad dwukrotny wzrost. Jednostka napędowa ma moc 462 KM, a pełne naładowanie baterii ma trwać około dwóch godzin.

Audi RS3 / Fot. Audi
Audi RS3 / Fot. Audi

Audi RS3 Sportback

Usportowiona odmiana wyposażona została w 2.5-litrowy silnik benzynowy rozwijający 367 KM i 465 Nm momentu obrotowego. Cena w Niemczech wyniesie ok. 56 000 euro.
 
Audi Q7

Nowy model nie wygląda już tak masywnie, jak wcześniej. Zastosowano w nim m.in. lżejszą platformę MLB Evo oraz wykorzystano wiele elementów ze stopów metali lekkich. Ta zmiana ma mieć zasadnicze przełożenie na osiągi i zmniejszenie zużycia paliwa.

Bentley Continental GT

Po face-liftingu auto ma zmienione zderzaki, inne przetłoczenia nadkoli i nowe wzory obręczy kół. W kabinie inaczej wyprofilowano kierownicę, dodano nowe materiały i zmodernizowano system multimedialny.

BMW serii 1

BMW Serii 1 / Fot. BMW
BMW Serii 1 / Fot. BMW

Zmodernizowany model ma nowy grill i zderzak z większymi wlotami powietrza oraz zmienione reflektory. W kabinie już w standardzie dostępna jest automatyczna klimatyzacja, radio BMW Professional, 6,5-calowy ekran zintegrowany z deską rozdzielczą i system BMW iDrive.

BMW serii 2 Gran Tourer

W porównaniu do mniejszego Active Tourera, auto ma o 22 cm dłuższe nadwozie i bardziej pionową pokrywę bagażnika. Dodatkowo w bagażniku (645/1905 l) zamontowano dwa chowane w podłodze siedzenia, dzięki czemu Gran Tourer oferuje 7 miejsc.

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale

Po 10 latach produkcji Bugatti żegna ten model, prezentując ostatni egzemplarz z dopiskiem La Finale w nazwie. Ośmiolitrowy silnik o mocy 1200 KM rozpędza to auto do 100 km/h w zaledwie 2,6 s. Napęd na wszystkie koła trafia za pośrednictwem 7-biegowej zautomatyzowanej przekładni.


Cadillac ATS-V / Fot.Tomasz Szmandra
Cadillac ATS-V / Fot.Tomasz Szmandra

Cadillac ATS-V

Nowy model będzie oferowany w dwóch wersjach nadwozia: sedan oraz coupe. Pod maską znajdzie się silnik 3.0 V6 Twin-Turbo o mocy 455 KM. Do 100 k/h  auto przyspiesza po 3,9 s, a prędkość maksymalna dochodzi do 304 km/h.

Citroen Berlingo Face-lifting

Dodano nowe oświetlenie LED oraz dwa nowe lakiery o nazwie Moka Grey i Cumulus Grey. We wnętrzu pojawił się 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego z funkcją MirrorScreen.
 


DS5 / Fot. DS
DS5 / Fot. DS

Citroen DS5 Face-lifting

Odświeżone auto można rozpoznać przede wszystkim po nowych lampach z przodu – opcjonalnie wyposażonych w żarówki LED. Przestylizowano również pas przedni, gdzie pojawił się nowy grill z logiem marki DS.

**Fiat 500 Vintage 57**

Producent twierdzi, że nowy model jest hołdem dla pierwowzoru, który został pokazany 4 lipca 1957 r. w Turynie. Pojazd otrzymał 16-calowe białe felgi z chromowanymi akcentami. Nadwozie o pastelowych barwach kontrastuje z białym dachem i lusterkami. Chromowane elementy pojawiły się również na zderzakach.
 
Fiat Doblo Trekking

Projektanci Fiata wyposażyli auto w przeprojektowane zderzaki oraz osłonę pod silnikiem. Dodatkowo samochód zyskał podwyższone zawieszenie (o 10 mm). Oprócz tego klienci otrzymają 16-calowe felgi aluminiowe i listwy boczne z logo Trekking. Kupujący będą mieli do wyboru również nowy lakier Bronzo Magnetico.

Ferrari 488 GTB

Ferrari 488 GTB / Fot. Tomasz Szmandra
Ferrari 488 GTB / Fot. Tomasz Szmandra

Nowy model zastąpi produkowaną od 2009 roku 458 Italię. W Ferrari 488 GTB (Gran Turismo Berlinetta) zastosowano nowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 670 KM i momencie obrotowym 760 Nm. Nazewnictwem i stylistyką auto nawiązuje do klasycznego modelu 308 GTB

Ford Focus RS

Ponad 320 KM mocy jest w stanie wygenerować silnik nowego Forda Focusa RS trzeciej generacji. Sportowa wersja kompaktowego hatchbacka ma pięcioro, a nie troje drzwi.

Ford EcoSport

Koło zapasowe znikło z tyłu samochodu. Od teraz będzie to tylko jedna z opcji, oferowanych przy zakupie EcoSport. Wnętrze też nie zostanie drastycznie zmienione. Producent zapewnia, że niektóre elementy wykończenia (np. plastiki) zostaną wymienione na materiały lepszej jakości.

Honda NSXZgodnie z aktualnymi trendami, nowa Acura, znana w Europie pod nazwą NSX ma napęd hybrydowy. Za główne źródło napędu służy benzynowa jednostka V6 z podwójnym doładowaniem, a współpracują z nią 3 silniki elektryczne. Dokładnych parametrów

Honda Type-R / Fot. Tomasz Szmandra
Honda Type-R / Fot. Tomasz Szmandra

Auto strafi do produkcji seryjnej w 2016 roku.

Honda Civic Type RSportowa wersja nowego Civica napędzana jest przez turbodoładowany, 2-litrowy silnik i-VTEC, rozwijający 280 KM i osiągami dorównujący Golfowi R, czy Leonowi Cupra. Jednak śmiałą stylistyką japońskie auto zdecydowania góruje nad rywalami.**

Honda CR-V  Face-lifting

Przestylizowano pas przedni oraz zmodyfikowano osłonę chłodnicy. Zmiany zaszły także we wnętrzu, gdyż do dyspozycji kierowców jest system multimedialny Honda Connect z 7-calowym wyświetlaczem dotykowym. Dostępna jest także m.in. kamera cofania oraz nawigacja satelitarna.

Honda HR-V

Honda HR-V / Fot. Honda
Honda HR-V / Fot. Honda

Model będzie dostępny z silnikiem benzynowym i-VTEC o pojemności 1,5 litra oraz lekką jednostką wysokoprężną 1,6 litra i-DTEC. Obie konstrukcje wywodzą się z serii Earth Dreams Technology i współpracują z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, przy czym motor 1,5 l i-VTEC może też zostać połączony z przekładnią CVT.

Honda HR-V z napędem na przednią oś ma wejść do sprzedaży latem 2015 roku i będzie dostępna z silnikiem benzynowym i-VTEC o pojemności 1,5 litra oraz lekką jednostką wysokoprężną 1,6 litra i-DTEC.

Honda Jazz

Za sprawą silnika z serii Earth Dreams Technology, auto zapewni nabywcom lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa. Nowa jednostka benzynowa i-VTEC o pojemności 1,3 litra będzie współpracowała z sześciobiegową przekładnią manualną (zastępującą stosowaną do tej pory konstrukcję pięciobiegową) lub skrzynią CVT.

Hyundai Tucson

Rzut oka na nadwozie pozwala stwierdzić, iż jego wygląd był inspirowany innymi modelami Hyundaia, m.in. Santa Fe, czy Genesis. Firmie zależało na tym, by ix35 zyskało nowoczesny wygląd.

Hyundai i40 lifting

Hyundai i40 / Fot. Hyundai
Hyundai i40 / Fot. Hyundai

Zdecydowano się przestylizować przedni zderzak oraz grill, a także zamontowano nowe światła przednie. Zmieniła się również klapa bagażnika, natomiast z tyłu możemy dostrzec nowe światła LED. Dodatkowo przewidziano nowe wzory aluminiowych obręczy kół w rozmiarach 16 i 18 cali.

Hyundai i30 Face-lifting

Zmiany dotyczą głównie oświetlenia i kształtu grilla. Poza tym Koreańczycy zadbali o nowe lakiery nadwozia, a także wzory felg. W kabinie znajdziemy lepsze materiały, bogatsze wyposażenie i przeprojektowane fotele.

Hyundai i20 Coupe

Nowy Hyundai może przyciągać uwagę usportowioną sylwetką, która znacznie różni się od 5-drzwiowej. Charakterystyczną cechą jest tutaj pochyła linia dachu, którą zakończono spoilerem

Infiniti QX30 Concept

Infiniti QX30 concept / Fot. Infiniti
Infiniti QX30 concept / Fot. Infiniti

Okazuje się, że samochód będzie wyposażony m.in. w LED-owe reflektory, których kształt przypomina krople. Tylny zderzak jest naprawdę masywny, a wrażenie robią też duże końcówki układu wydechowego w kształcie trapezów.

Kia Picanto Face-lifting

Poprawiono jednostkę napędową 1,0 MPI. Zewnętrzne zmiany objęły zderzaki, grill i nowe wzory felg i kołpaków, a ofertę uzupełnia opcjonalny pakiet sportowy.

Koenigsegg Regera

Regera będzie hybrydą plug-in. Samochód ma mieć napęd o mocy 1341 KM, z czego aż 690 KM będą dostarczać silniki elektryczne

Lexus GS F

GS F to stylizowany na coupe sedan o sportowych właściwościach jezdnych i dynamice. Pod jego maską działa 5-litrowe benzynowe V-8, zdolne wygenerować moc 477 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi w tym przypadku 530 Nm.

Lexus LF-SA

Lexus LF-SA / Fot. Lexus
Lexus LF-SA / Fot. Lexus

LF-SA jest niewielkim crossoverem z trzydrzwiowym nadwoziem typu hatchback. Prototyp zwiastuje model mniejszy od CT200h, który ma się pojawić na rynku w 2018 roku.

Lotus Evora 400

To podobno najszybszy i najmocniejszy Lotus w historii. Pod maską Evory 400 pracuje silnik 3,5l V6 o mocy 400 KM. Auto ma także poprawioną aerodynamikę i o 22 kg lżejsze nadwozie.

Mazda CX-3

Do napędu Mazdy CX-3 posłużą silniki Skyactiv-D, czyli diesel, o pojemności 1,5 litra oraz Skyactiv-G - benzynowy motor o dwóch litrach pojemności. Mazda CX-3 będzie dostępna równiez w wersji z napędem na cztery koła.

McLaren P1 GTR

McLaren 675 LT / Fot. Tomasz Szmandra
McLaren 675 LT / Fot. Tomasz Szmandra

Do napędu torowego P1 GTR służy podwójnie doładowana jednostka benzynowa o pojemności 3.8 litra V8 oraz silnik elektryczny. Odpowiednio zmodyfikowany pod kątem wyścigów motor generuje 1000 KM.**

McLaren 675LT

McLaren 675LT oferuje obecnie 675 KM i 700 Nm momentu obrotowego osiągane z silnika V8 o pojemności 3.8 l. Przyspieszenie do 100 km/h trwa poniżej 3 sekund a prędkość maksymalna ograniczono elektronicznie do 330 km/h.

Mercedes-AMG GT3

Zbudowany został na bazie cywilnego modelu GT, ale odróżnia się od niego ogromnym spoilerem-skrzydłem z tyłu, spoilerami przednim i bocznymi, dyfuzorem, poszerzonymi nadkolami.

Mercedes klasy G 4x4

Mercedes G 500 4x4 2/ Fot. Mercdedes
Mercedes G 500 4x4 2/ Fot. Mercdedes

G 500 4x4 2 zadebiutuje w Szwajcarii jako model studyjny, ale wiadomo, że na pewno wejdzie on do produkcji. Pojazd jest krótszy od monstrualnego poprzednika (mierzy 4,62 metra długości, podczas gdy 6x6 - 5,88 metra), a jego prześwit wynosi 45 centymetrów.

Mercedes CLA Shooting Brake

Mercedes postarał się o dotarcie do oszczędniejszych kierowców, którym pewnie spodoba się 136-konny wysokoprężny CLA 200 CDI, spalający 3,9 l ropy na 100 km. Najmocniejszym motorem w gamie jest CLA45 AMG 4Matic, generujący moc 360 koni.

Mercedes-Maybach S600

Mercedes Maybach S600 / Fot. Tomasz Szmandra
Mercedes Maybach S600 / Fot. Tomasz Szmandra

Samochód opiera się na przedłużonej odmianie Mercedesa Klasy S. Ma 5463 mm długości, a jego roztsaw osi wynosi 3365 mm. Słupek C jest szerszy, a auto ma także zmieniony grill. Aby dodać elegancji przemodelowano przedni zderzak i dodano chromowaną listwę.**

Mercedes-Maybach Pullman

Rozstaw osi tego pojazdu wynosi 4418, dzięki czemu inżynierowie Mercedesa zyskali ponad metr dodatkowej przestrzeni w przedziale pasażerskim. Przełożyło się to na dwa dodatkowe miejsca. Aktualna długość samochodu wynosi prawie 6,5 metra.

Mitsubishi Concept XR-PHEV II

Mitsubishi Concept XR-PHEV II to drugi etap w przygotowaniach do premiery nowej generacji ASX. Pierwszym zwiastunem tego modelu był Mitsubishi Concept XR-PHEV.

Mitsubishi L200

Ten pojazd to europejska wersja Tritona, zaprezentowanego pod koniec 2014 roku. Zgodnie z zapewnieniami producenta, inżynierowie postawili tym razem w naprawdę duzym stopniu na komfort.

NanoFlowcell Quant F

NanoFlowcell QUANT F / Fot. Tomasz Szmandra
NanoFlowcell QUANT F / Fot. Tomasz Szmandra

W oczy od razu rzucają się drzwi otwierane do góry. Dość długie nadwozie (mierzące 5,2 metra długości) otrzymało agresywny styl. Napęd jest w tym przypadku dziełem czterech elektrycznych silników, a łączna moc jednostek wynosi 1090 KM. NanoFlowcell Quant F posiada napęd na cztery koła.

Nowy Morgan

Brytyjska manufaktura słynie z ręcznie produkowanych, klasycznych aut, które uchodzą za jedne z najbardziej oryginalnych na świecie. Nowy model opiera się na pokazywanym już wcześniej Aero.

Nissan SWAY

Nowy miejski hatchback Nissana. Auto może nie imponuje rozmiarami, ale producent zapewnia, że spełnia wymagania klienta europejskiego.

Opel Corsa OPC E

Nowy wygląd i spore osiągi - po tym można poznać nową Corsę OPC. Samochód skrywa pod maską turbodoładowaną jednostkę 1.6, która jest w stanie wygenerować 207 KM mocy i 245 Nm momentu obrotowego.

Opel Karl / Fot. Tomasz Szmandra
Opel Karl / Fot. Tomasz Szmandra

Opel Karl

Małe, ale pojemne, wygodne autko nie posiada co prawda dużej mocy (ledwie 75 KM, generowanych przez trzycylindrowy silnik benzynowy ECOTEC o pojemności jednego litra), ale jest dość pojemne jak na swoje rozmiary. Zachętą ma być niska cena.

Peugeot 208 Face-lifting

Wersja po face-liftingu zyskała m.in. nowe zderzaki, światła, czy wygląd osłony chłodnicy. Zmiany zaszły również w środku, gdzie umieszczono nowy 7-calowy ekran dotykowy. Gama jednostek napędowych zawiera silniki benzynowe o pojemności 1.0, 1.2 i 1.6 l oraz wysokoprężne 1.6 HDi o mocy od 68 do 208 KM.

Peugeot 308 GT

Inżynierowie Peugeota położyli duży nacisk na stronę wizualną nowego auta. Logo producenta przeniesiono na grill, a wszystkie światła są w tym przypadku LED-owe. Specjalnie dla tego auta, zarezerwowano kolor Magnetic Blue, który ma przypominać barwę, używaną przez francuskie samochody sportowe.

Peugeot Partner Face-lifting

Peugeot Partner / Fot. Peugeot
Peugeot Partner / Fot. Peugeot

Samochód zyskał nieco inny wygląd głównie z przodu, gdzie przeprojektowano zderzak, czy grill. Specjaliści Peugeota dorzucili też nowe LED-owe światła do jazdy dziennej. Oprócz tego, do gamy silników trafił nowy diesel - 1.6 BlueHDi, o mocy 75, 100 i 120 KM. Pojawiła się również jednostka benzynowa 1.6 VTi, generująca 98 lub 120 KM.

Porsche Cayman GT4

To mniejszy i tańszy odpowiednik 911 GT3. Cayman GT4 pożyczył od starszego brata układ hamulcowy. Silnik także pochodzi z  modelu 911, tyle, że z odmiany Carrera S.

Range Rover Evoque Face-lifting

Odświeżony samochód zyskał nieco inny wygląd, a także otrzymał pakiet nowych technologii. Dodano nowy 4-cylindrowy wysokoprężny silnik TD4 z rodziny Ingenium, o mocy 150 KM. Spełnia on normę Euro6, dzięki czemu auto jest najoszczędniejszym Land Roverem w historii.


Ranault Kadjar / Fot. Tomasz Szmandra
Ranault Kadjar / Fot. Tomasz Szmandra

Renault Kadjar

Nazwa Kadjar jest według producenta zlepkiem słów. "Kad" ma kojarzyć się z "quad", a "jar" pochodzi od "jaillir", czyli słowa, oznaczającego czynność błyskawicznego pojawiania się. Wnętrze auta - jak zapewnia producent - zawiera nowe kształty i rozwiązania.

Seat Leon ST Cupra

Auto łączy w sobie dynamiczny wygląd, dobre właściwości jezdne oraz rozbudowany bagażnik. Pod maską Cupry znajdzie się turbodoładowany 2-litrowy silnik TSI o mocy 265 albo 280 KM.

Seat Crossover Concept

Koncepcyjny wariant nowego crossovera, którego produkcję zapowiedział niedawno Seat. Samochód powstanie na platformie MQB i będzie korzystać z technologii Volkswagena.

Skoda Superb III

Nowa limuzyna czeskiej marki miała swoją premierę kilkanaście dni temu, ale ten model zawsze wzbudza spore zainteresowanie. Nowy Superb ma jeszcze więcej miejsca w kabinie i wiele ciekawych rozwiązań technicznych.

SsangYong Tivoli

Subaru Levorg / Fot. Tomasz Szmandra
Subaru Levorg / Fot. Tomasz Szmandra

To pierwsze auto, opracowane samodzielnie przez SsangYong, od kiedy marka została przejęta przez indyjski koncern Mahindra & Mahindra. Czterocylindrowy silnik benzynowy e-XGi160 będzie w stanie wygenerować 126 KM mocy

Subaru Levorg

To kombi bazuje na Subaru Imprezie i WRX. Pojazd jest już obecny na rynku japońskim, gdzie posiada napęd w postaci doładowanych silników 1.6 DIT (o mocy 170 KM) oraz 2.0 DIT (moc 300 KM).

Suzuki iK-2 Concept

Suzuki iK 2 / Fot. Tomasz Szmandra
Suzuki iK 2 / Fot. Tomasz Szmandra

Pierwszy z dwóch aut koncepcyjnych, jakie Suzuki przywiozło do Genewy. Jest to auto o kompaktowych wymiarach. Kształt nadwozia może przypominać więc Suzuki SX4 S-Cross.

Suzuki iM-4 Concept

Drugi koncept od Suzuki, który ma być wizją marki na temat kompaktowego samochodu miejskiego, wyposażonego w napęd 4x4. Ma on stanowić alternatywę m.in. dla Kii Soul.  

Toyota Auris Face-lifting

Zmiany widać przede wszystkim w stylistyce nadwozia, ale dobre wrażenie robi również lepszej jakości wnętrze. Głównym źródłem napędu tych modeli będzie popularny system hybrydowy.

Toyota Avensis

Samochód otrzymał sporo innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, a także nowe silniki. Przód samochodu, w tym światła, zderzak, błotniki i maskę - zmieniono. W środku zainstalowano m.in. nowy ekran dotykowy.

Toyota Mirai

To jest przyszłość – twierdzą inżynierowie Toyoty. Auto na wodór cieszy się ogromną popularnością w Japonii. Do napędu wykorzystuje ona ogniwa paliwowe o mocy 155 KM, w których wodór zamieniany jest w energię elektryczną i parę wodną.

Volvo V60 Cross Country

Volvo V60 Cross Country / Fot. Volvo
Volvo V60 Cross Country / Fot. Volvo

Samochód ma zwiększony prześwit o 65 mm, co oznacza, że wynosi on teraz 200 mm. Wzmocniono jego zawieszenie, a we wnętrzu dodano sportowe fotele pokryte czarną skóra z brązowymi szwami.

Volvo S60 Cross Country

Podstawowa wersja będzie napędzana benzynowym silnikiem turbo, rozwijającym moc 250 KM. Klienci będą również mogli wybrać 2.4-litrowego diesla o mocy ok. 200 KM

Volkswagen Caddy

Oprócz zmian w stylistyce nadwozia, Caddy czwartej generacji został wyposażony w różne systemy bezpieczeństwa. Producent chwali się, że kierowca ma teraz do dyspozycji sporo asystujących mu programów, których zwykle nie spotyka się w samochodach dostawczych.

Volkswagen Golf Variant GTD

Volkswagen Passat Alltrack / Fot. Tomasz Szmandra
Volkswagen Passat Alltrack / Fot. Tomasz Szmandra

184-konny silnik TDI gwarantuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy. Jednoczesnie auto spala 4.4 litra paliwa na 100 kilometrów. Wyposażenie Golfa Varianta w Niemczech obejmuje również bi-ksenonowe reflektory, sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm, a także progresywny układ kierowniczy.

Volkswagen Passat Alltrack

Nieco uterenowiona wersja Passata. Do pełnej "terenowości" Alltrackowi jest dość daleko, natomiast sprawdzi się on wtedy gdy spadnie sporo śniegu, lub gdy napotkamy lekkie utrudnienie na leśnej, być może górskiej drodze.

Volkswagen Sharan Face-lifting

Odświeżony Sharan otrzymał m.in. nowe aluminiowe obręcze, a także tylne reflektory LED-owe. Klienci będą mieli do wyboru dwa kolory lakierów i sporo systemów wspomagających bezpieczeństwo.

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran / Fot. Volkswagen
Volkswagen Touran / Fot. Volkswagen

Samochód jest nieco większy od poprzednika, a pod względem stylistycznym przypomina nieco Sharana. Wnętrze jest z kolei podobne do tego, które znamy z Golfa. Klienci będą mogli wybierać pośród sześciu jednostek napędowych.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty