W Neapolu odbyła się premiera nowego Fiata Pandy, w której uczestniczy także przedstawiciel naszej redakcji. Na polskim rynku auto pojawi się w lutym i wtedy też poznamy jego ceny.
Podczas konferencji prasowej przedstawiciele włoskiego koncernu
potwierdzili, że najnowszy pojazd tej marki będzie produkowany w fabryce pod Neapolem, ale dotychczasowy model, który wytwarzany jest w tyskich zakładach Fiat Auto Poland, ma pozostać w sprzedaży co najmniej do końca 2012 roku.
W porównaniu do modelu drugiej generacji nowa Panda urosła o kilka centymetrów. Przy długości 365, szerokości 164 i wysokości 154 centymetrów, pięciodrzwiowe auto może pomieścić pięć osób, dysponując ponadto bagażnikiem o pojemności 225 litrów, który można powiększyć: do 260 litrów po przesunięciu tylnej kanapy do przodu, a nawet do 870 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń.
Na wyposażeniu znalazło się wiele nowych systemów, takich jak: łagodzenia skutków kolizji przy niskich prędkościach jazdy (Low Speed Collision Mitigation), czy nawigacji "Blue&Me TomTom2 LIVE". Ponadto użytkownik Pandy ma do dyspozycji rozwiązania typu Start&Stop, wskaźnik zmiany biegów GSI, program eco:Drive i oszczędnościowy tryb pracy ECO silnika TwinAir Turbo.
Gama silników, które napędzają nowego Fiata to: TwinAir Turbo o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM wyposażony w system Start&Stop (zdobywca tytułu Światowy Silnik Roku 2011) oraz nowy TwinAir wolnossący o tej samej pojemności, lecz mocy 65 KM. W ofercie znajdzie się także benzynowy silnik Fire o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy turbodiesel MultiJet II o mocy 75 KM z systemem Start&Stop.
Nowa Panda dostępna będzie na razie jedynie z napędem na koła przednie, ale
wkrótce pojawi się także nowy model z napędem 4x4. Klienci będą mogli wybrać jeden z trzech wersji wyposażenia (Pop, Easy oraz Lounge), 10 kolorach nadwozia i 9 wystrojach wnętrza. Dostępne są dwa wzory kołpaków na felgi stalowe oraz dwa wzory kół z lekkiego stopu o średnicy 14 i 15 cali.
Panda weszła do historii motoryzacji w roku 1980, kiedy zaprezentowano ja na salonie samochodowym w Genewie, jako projekt rozpoczęty jeszcze w roku 1976. Model pierwszej generacji pozostawał w produkcji aż do roku 2003, zajmując czołowe miejsca w rankingach najczęściej kupowanych samochodów. We wrześniu 2003 roku pojawił się model drugiej generacji, który do dzisiaj produkuje zakład w Tychach. W 2004 roku Panda II otrzymała prestiżowy tytuł "Car of The Year", jako pierwszy samochód w tym segmencie. W roku 2007 z linii produkcyjnych zjechał milionowa Panda II, a łączna liczba samochodów obu generacji sprzedanych na świecie wynosi niemal sześć milionów.
Więcej szczegółów na temat nowej Pandy już wkrótce.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?