Prace na przebudowanej drodze Stalowa Wola – Zaklików stanęły, ale widac duży postęp robót

Karol Biela
Prace na przebudowanej drodze Stalowa Wola – Zaklików stanęły, ale widac duży postęp robót
Prace na przebudowanej drodze Stalowa Wola – Zaklików stanęły, ale widac duży postęp robót
Na trwającej od stycznia rozbudowie drogi wojewódzkiej Stalowa Wola-Zaklików-Olbięcin prace stanęły, ale widać znaczące postępy. Gotowe są mosty, część chodników i ścieżek rowerowych, a prace nawierzchniowe są mocno zaawansowane.
Prace na przebudowanej drodze Stalowa Wola – Zaklików stanęły, ale widac duży postęp robót
Prace na przebudowanej drodze Stalowa Wola – Zaklików stanęły, ale widac duży postęp robót

Prace wykonuje Skanska na zlecenie Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Inwestycja warta jest 57,5 mln zł netto (70,7 mln zł brutto). Prace budowlane odcinku 19 km między Stalową Wolą a granicą województw podkarpackiego i lubelskiego w Zdziechowicach potrwają jeszcze do połowy października przyszłego roku.

– Na trzech przebudowywanych fragmentach drogi w Zdziechowicach, Zaklikowie i Lipie gotowe są już nowe odcinki i ścieżki rowerowe – mówi Przemysław Myszka, kierownik budowy Skanska. – Wykonana jest też nowa nawierzchnia drogi do warstwy wiążącej.

Inwestycja zakładała budowę sześciu nowych mostów, z czego gotowe są już cztery. – Trwają na nich obecnie procedury odbioru, kierowcy poruszają się jeszcze mostami objazdowymi, ale wkrótce przejadą już po nowych obiektach – zapewnia Przemysław Myszka.

Zaawansowane są też prace przy budowie kanalizacji deszczowej, w samej Stalowej Woli, gdzie m.in. została już ułożona warstwa wiążąca nawierzchni na ul. Brandwickiej, gotowe są ciągi pieszo-rowerowe.

– W maju przyszłego roku rozpoczniemy prace nawierzchniowe, polegające na ułożeniu ostatniej, ścieralnej warstwy asfaltu – mówi Przemysław Myszka. Skanska przebuduje w sumie cztery fragmentach trasy pomiędzy ulicą Podskarpową w Stalowej Woli i granicą województwa w Zdziechowicach. Droga będzie poszerzona, a jej konstrukcja wzmocniona. Po rozbudowie jezdnia będzie miała szerokość od 6,5 do 6,75 m. Prace obejmą także wymianę zniszczonej nawierzchni.

W ramach inwestycji wyremontowane zostaną istniejące i wybudowane nowe chodniki z kostki brukowej. Skanska dobuduje trzy nowe zatoki autobusowe, wykona nowe oznakowanie poziome i pionowe jezdni oraz prawie 21 km kanalizacji deszczowej.

Ze względu na niewystarczającą nośność, nienormatywną szerokość chodników oraz zbyt małe światło mostów, sześć obiektów mostowych na drodze wojewódzkiej zostało wyburzonych. W ich miejsce powstają nowe obiekty o najwyższej klasie nośności "A", co oznacza, że z mostów będą mogły korzystać pojazdy o masie nawet 50 ton. Wszystkie obiekty wyposażone zostaną w chodniki dla pieszych.

Chodzi o trzy mosty przez rzekę Złodziejka w Lipie, most w Zdziechowicach przez rzekę Karasiówka, most w Zaklikowie przez rzekę Sanna, a także obiekt w Rzeczycy Długiej. Najdłuższy 36-metrowy most Skanska wybuduje w Zaklikowie. Długość pozostałych obiektów wyniesie od 19 do 29 m. Łączna długość nowych obiektów wyniesie 148 m. 

Zdzisław Surowaniec 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty