Późny start sezonu

Maciej Rzońca
Udostępnij:
Wyjątkowo długo polscy kibice sportów samochodowych czekają w tym roku na rozpoczęcie sezonu 2003.

O ile początek serialu wyścigowego w kwietniu
czy maju nie jest czymś niezwykłym, to tak późna inauguracja Rajdowych
Samochodowych Mistrzostw Polski nie zdarzyła się co najmniej od dziesięciolecia...


Późny start sezonu

Marcin Bartkowiak zapowiada ostrą walkę
o mistrzowski tytuł w Pucharze Alfa Romeo 156.

W najbliższą sobotę i niedzielę na poznańskim torze po raz pierwszy
zmierzą się kierowcy wyścigowi. Pierwszego dnia odbędą się badania techniczne
pojazdów oraz treningi wolne i obowiązkowe. Oficjalne otwarcie zawodów
nastąpi natomiast w niedzielę o godz. 10.00, a pół godziny później rozpocznie
się rywalizacja w klasach N-1150 oraz A-1150 na dystansie 10 okrążeń. W
drugiej kolejności na torze pojawi się ok. 20 kierowców walczących w markowym
Pucharze Alfa Romeo 156. Wyścig główny pucharu (15 okrążeń) poprzedzi -
osobno punktowany - tzw. sprint (6 okrążeń), a ostrą walkę o mistrzowski
tytuł w Pucharze Alfa Romeo 156 zapowiedział Marcin Bartkowiak z Katowic,
który w ub. roku zajął czwartą lokatę. Po pucharowej alfie odbędą się wyścigi
w kolejnych klasach. Nowością w tym sezonie będzie wyścig pojazdów w klasie
Hobby Replika.
Z kolei za tydzień (2-3 maja) odbędzie się pierwsza runda RSMP - Rajd
Elmot

, który rozpocznie się w piątek o godz. 14.00, a zakończy w sobotę
o godz. 16.00. Szczegółowy przebieg odcinków specjalnych utrzymywany jest
jeszcze przez organizatorów w tajemnicy, by zapobiec nieregulaminowemu
zapoznawaniu się z trasą. Niewątpliwie trzon uczestników Elmotu będą stanowiły
załogi rywalizujące w rajdowym Pucharze Peugeot 206. Lista zgłoszeń powinna
być opublikowana dzisiaj, ale rzeczywistą kondycję rajdów samochodowych
w sezonie 2003 poznamy tuż przed początkiem rajdu, wraz z ogłoszeniem listy
startowej. Nie należy spodziewać się niestety obfitości samochodów, a zwłaszcza
tych najmocniejszych. Tylko dwóch kierowców anonsuje swój przyjazd samochodami
WRC i obaj pochodzą z Krakowa - Leszek Kuzaj oraz Tomasz Czopik.
Warto również zapowiedzieć udział w Elmocie Sebastiana Frycza, który
pojedzie wraz z Jarosławem Gierasem swoim, dobrze znanym mitsubishi lancerem.
Oczywiście, trudno wymagać, by nasz kierowca nawiązał równorzędną walkę
z WRC, ale gdzie dwóch się bije...
Pół roku przerwy w rajdowych mistrzostwach Polski to bardzo dużo. Wbrew
pozorom wcale nie pomogło to w poszukiwaniu sponsorów i myślę, że nie jest
to tylko moje odczucie. Na pewno chciałbym pogratulować kolegom, którzy
w tym sezonie mają możliwość udziału w mistrzostwach świata czy Europy.
Pojadę na Elmocie jak najszybciej się da, walcząc oczywiście o wygraną
- powiedział Sebastian Frycz. Co będzie dalej, zobaczymy...
Regulamin techniczny Hobby Replika
określa w pkt 1., że jest
to pojazd 4-kołowy, napędzany silnikiem spalinowym, zbudowany w oparciu
o dokumentację samochodu historycznego lub zabytkowego (zbudowany w oparciu
o instrukcje montażu lub dokumentację dostarczoną przez producenta zestawu).
Zgłoszony do zawodów samochód musi mieć podaną markę i typ pojazdu, na
bazie którego został zbudowany. Dopuszcza się podawanie (jako drugi człon)
nazwy nadanej przez właściciela podczas rejestracji, np. Alfa Romeo - Belisima.

Samochody repliki muszą odpowiadać regulaminowi technicznemu Górskich
Samochodowych Mistrzostw Polski. Najważniejsze ograniczenia techniczne,
to: - maksymalna pojemność skokowa 2000 ccm,- maksymalna ilość cylindrów
- 4- zasilanie gaźnikowe lub wtryskowe (jednopunktowe lub wielopunktowe)
- maksymalna ilość przełożeń w skrzyni biegów: 5 (bieg wsteczny obowiązkowy)
- maksymalna średnica obręczy: 15"- maksymalna szerokość obręczy: 6"- nadwozie:
max dł.: 4,5 m, max szer.: 2 m i minimalna ilość miejsc 2.

Samochody startujące w klasie Hobby Replika (HR) muszą posiadać
świadectwo dopuszczenia do ruchu tj. ważny dowód rejestracyjny dla samochodów
SAM.

Wyścigi tego typu pojazdów cieszą się sporym zainteresowaniem na
całym świecie. I tak, np. jedne z najbardziej prestiżowych wyścigów HR
odbywają się w czerwcu na torze Le Mans, tuż przez słynnym 24-godzinnym
wyścigiem. Repliki prowadzą słynni kierowcy sprzed lat, a także kolekcjonerzy
i członkowie rodzin królewskich.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie