Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: zmodernizowana ul. Bukowska już przejezdna

Robert Domżał
Fot. Robert Domżał
Fot. Robert Domżał
Drogowcy otworzyli właśnie dojazd do zachodniej obwodnicy Poznania. Zmodernizowany odcinek ulicy Bukowskiej o długości 5 km został wyposażony w 3 ronda, 3 skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, a także wiele kilkanaście dróg zbiorczych.
Fot. Robert Domżał
Fot. Robert Domżał

Roboty zakończą się w połowie grudnia, ale droga już jest przejezdna. Z Poznania wyjeżdżamy dopiero co zmodernizowanym odcinkiem ul. Bukowskiej. Poza miastem nadal jedziemy dwujezdniową, właśnie wybudowaną trasą. Każda z jezdni ma 7 metrów szerokości. Wzdłuż niej jest chodnik i ścieżka rowerowa.

**CZYTAJ TAKŻE

Wydatki na budowę dróg mniejsze niż zakładanoSamochód zwyciężył w Poznań Traffic Race

**

Niespodzianką dla kierowców może być nowe rondo w Przeźmierowie. Jest większe od tego, które było dotąd. Ma dwa pasy ruchu. Oddzielone są one od siebie podwójną linią ciągła, "wzmocnioną" czerwonym pasem. W Wielkopolsce takie oznakowanie to rzadkość.

- Jest to rondo turbinowe. Jego ideą jest to, by kierujący autem nie zmieniał pasa ruchu będąc już na rondzie - wyjaśnia Piotr Bobak z Wielkopolskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Poznaniu, odpowiedzialny za przebudowę odcinka drogi wojewódzkiej nr 307.

Jeśli zatem jedziemy z Poznania i na rondzie chcemy skręcić w prawo, do Przeźmierowa, to możemy to zrobić wyłącznie z prawego pasa. Jeśli chcemy udać się do Skórzewa, musimy przed rondem wjechać na lewy pas. Do Buku możemy jechać z obydwu pasów, pamiętając, że nie wolno nam zjeżdżać na sąsiedni pas. Drogowcy planowali, że w miejscu, gdzie teraz jest czerwony pas, będą przytwierdzone do jezdni chorągiewki - takie jak na ul. Niestachowskiej - ale odstąpili od tego zamiaru.

Na wysokości Wysogotowa wzdłuż głównych jezdni jest pas z graniowej kostki. To zjazd do firm znajdujących się przy Bukowskiej. - Na tym odcinku nie należy się zatrzymywać - informuje Piotr Bobak. Jedziemy dalej - dojeżdżamy do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, która zacznie działać w najbliższych dniach.

Za skrzyżowaniem równolegle do głównych jezdni biegną drogi serwisowe. Obowiązuje na nich ograniczenie prędkości do 30 km/h i - uwaga - ruch jednokierunkowy. Lubiący szybką jazdę zawiodą się, bo choć główna jezdnia ma dwa pasy ruchu, to nie należy się na niej rozpędzać. Na pięciu kilometrach są trzy skrzyżowania z sygnalizacją świetlną i trzy ronda. Dopuszczalna prędkość to 70 km/h. Tam i w innych miejscach mogą się już wkrótce pojawić policjanci z radarami.

Sygnalizatory świetlne nad jezdnią są dobrze widoczne. Nowością są bariery z lin. - Takie rozwiązanie zastosowaliśmy na A1 i na Al. Solidarności w Poznaniu - mówi Maria Kowalska, rzecznik prasowy spółki Skanska, która budowała trasę. Niestety - barier nie ustawiono za Zakrzewem, gdzie między główną jezdnią, a drogą serwisową jest głęboki rów. Gwałtowne hamowanie może skończyć się tragicznie.

Z końca remontu cieszą mieszkańcy okolicznych wsi. - Jadąc do Poznania będziemy wreszcie bezpiecznie wyjeżdżać na Bukowską. Już nie z "duszą na ramieniu" - mówi Mieczysław Szafrański z Batorowa.

Źródło: Głos Wielkopolski

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty