Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Sygnalizacja świetlna sparaliżuje ulicę Kraszewskiego?

Katarzyna Fertsch
Fot: Paweł Miecznik
Fot: Paweł Miecznik
Światła na Kraszewskiego całkowicie sparaliżują tę ulicę - uważają przedstawiciele stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania. Są konieczne ze względu na bezpieczeństwo - twierdzą z kolei drogowcy. Potrzebna jest generalna zmiana organizacji ruchu - dodają radni osiedla. Spore kontrowersje wzbudził projekt przebudowy ulic w rejonie starej zajezdni przy Gajowej. To on zakłada, że jeszcze w tym roku na trzech skrzyżowaniach ulicy Kraszewskiego (ze Zwierzyniecką, Jackowskiego i Słowackiego) powstanie sygnalizacja świetlna.

W kwietniu rozpocznie się budowa kompleksu mieszkalno -usługowego na terenie starej zajezdni tramwajowej. Tej części Jeżyc

Fot: Paweł Miecznik
Fot: Paweł Miecznik

przybędzie kilkuset mieszkańców oraz klientów. Stąd potrzeba przebudowy ulic w tym rejonie. Pochłonął ponad 6 mln zł. Pieniądze wyłoży inwestor, który zbuduje kompleks.

Najbardziej kontrowersyjnym punktem są sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach. Zdaniem drogowców, są konieczne.
- Budowa sygnalizacji świetlnych podyktowana jest m.in. chęcią poprawy bezpieczeństwa pieszych - mówi Dorota Wesołowska z ZDM.

Światła na poszczególnych skrzyżowaniach mają być skoordynowane (kierowcy trafiać będą na "zieloną falę").

Tego tłumaczenia nie przyjmują do wiadomości członkowie stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania. Ich zdaniem, dodatkowe światła utrudnią przejście, ale także spowolnią przejazd samochodów i tramwajów.

- Instalacja na tej klasy ulicach sygnalizacji świetlnej jest niepotrzebna, a bezpieczeństwo takich rozwiązań jest iluzoryczne - uważa Dawid Nowak ze stowarzyszenia.

Samochodów jednak przybędzie. Nowi mieszkańcy i klienci będą się musieli wjeżdżać na ruchliwą Kraszewskiego z podporządkowanych ulic.

- Jeśli nie będzie świateł, mogą mieć problem - przyznaje Stanisław Gorzelańczyk z rady osiedla Jeżyce. - Ale zamiast stawiać sygnalizacje, należałoby przebudować wszystkie ulice w tej części miasta.

Na to pieniędzy w miejskiej kasie nie będzie jednak w ciągu najbliższych lat. Swoje uwagi zarówno członkowie stowarzyszenia, jak i radni przesłali drogowcom.

- Projekt został przygotowany w oparciu o pomiary natężenia ruchu. Jest to dobry projekt - uważa Stanisław Sipiński, projektant kompleksu na Gajowej.

Jest również zgodny z miejscowym planem zagospodarowania, uchwalonym w 2007 r.

- Intencją jest nie utrudnianie, ale ułatwienie - dodaje Stanisław Sipiński.
Projekt muszą jeszcze zaopiniować policjanci.

- Nie zgodzimy się na przebudowę, która miałaby zagrażać bezpieczeństwu lub paraliżować okolicę - zapowiada naczelnik poznańskiej drogówki, Józef Klimczewski.

źródło: Głos Wielkopolski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty