Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Strefa Tempo 30 ciągle nie może powstać

Marcin Idczak
Przyszła strefa Tempo 30 jest częściowo oznakowana Fot: Waldemar Wylegalski
Przyszła strefa Tempo 30 jest częściowo oznakowana Fot: Waldemar Wylegalski
Najpierw w wakacje 2012 roku, później we wrześniu, następnie w grudniu - tak przedstawiały się plany otwarcia strefy Tempo 30 w centrum.

Teraz Zarząd Dróg Miejskich jest bardziej powściągliwy w podawaniu terminu zakończenia prac przy jej budowie.

Przyszła strefa Tempo 30 jest częściowo oznakowana Fot: Waldemar Wylegalski
Przyszła strefa Tempo 30 jest częściowo oznakowana Fot: Waldemar Wylegalski

- Zostanie otwarta, gdy dokończone zostaną wszelkie odbiory - wyjaśnia Tomasz Libich z ZDM. Założeniem strefy jest ograniczenie prędkości samochodów do 30 kilometrów na godzinę oraz stworzenie bezpieczniejszych przejść dla pieszych i ścieżek rowerowych.

Jak wyjaśnia Andrzej Billert z ZDM, prace opóźniły się głównie przez to, że trzeba było wprowadzić kilka zmian do pierwotnego projektu. Wśród nich wymienia podwyższenia na kilku skrzyżowaniach. Teraz są one jeszcze lepiej widoczne dla kierowców, którzy muszą zwolnić, by na nie wjechać.

Jednak przez te zmiany zwiększył się również koszt inwestycji. Początkowo zakładano, że trzeba będzie za nią zapłacić kilkaset tysięcy złotych. Teraz okazuje się, że już koło 4 milionów złotych. Choć strefa jeszcze nie działa, to już trzeba poprawić część z wykonanych prac. Chodzi między innymi o to, że przez zimę znikły wymalowane pasy na niektórych przejściach dla pieszych.

- Również na części  kontrapasów dla rowerzystów nie widać już linii - dodaje Andrzej Billert. - Trzeba będzie je poprawić  - dodaje.

Choć pierwszej strefy Tempo 30 nie udało się jeszcze otworzyć, to jednak drogowcy myślą już o stworzeniu kolejnych. Podobne rozwiązania mają funkcjonować na Jeżycach (tam są już kontrapasy), a także na części Wildy i Łazarza.

- Jednak nim zaczniemy prace, chcemy najpierw zapytać mieszkańców o zdanie - zapowiada Tomasz Libich. Ci, którzy mieszkają w okolicach tworzonej strefy na Starym Mieście, mają już do niej  uwagi.

- Jest o wiele głośniej, zwłaszcza w nocy - zauważa Lidia Grabska, która mieszka w kamienicy przy ul. Działyńskich. - Gdy samochody wjeżdżają na podwyższenie przy skrzyżowaniu, to słychać je w mieszkaniu, choć moje znajduje się na trzecim piętrze  - dodaje poznanianka.

Natomiast samorządowiec z Łazarza (gdzie może powstać Tempo 30) Wojciech Wośkowiak twierdzi, że takie rozwiązanie może spowodować uspokojenie ruchu na wąskich uliczkach.

- Zdarza się, że młodzi kierowcy rozpędzają tam swoje samochody, a tak, by ich nie zniszczyć, będą musieli zwalniać. Czyli w naszym przypadku powinno być bezpieczniej - dodaje.

źródło: Głos Wielkopolski

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty