Poznań: spór przy rozbudowie fabryki VW

Mateusz Ludewicz
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Sprzeciw wobec planów zamknięcia ulicy Smołdzinowskiej, umożliwienie lewoskrętu na skrzyżowaniu ulicy Warszawskiej i Sośnickiej i stumetrowy pas drzew, który będzie chronił przed hałasem. To główne postulaty zaprezentowane przez Stowarzyszenie Nasz Zieliniec podczas spotkania z władzami poznańskiego Volkswagena. Koncern i mieszkańcy cały czas zastanawiają się nad najlepszymi rozwiązaniami dla osiedla w związku z planami rozwoju fabryki.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

VW w stolicy Wielkopolski chce wybudować dział produkcji karoserii nowego caddy. Inwestycja ta oznacza jednak zamknięcie ulicy Smołdzinowskiej - głównego połączenia Zielińca z centrum miasta.

W zamian za Smołdzinowską koncern zaproponował mieszkańcom dwie alternatywy komunikacyjne. Pierwsza z nich zakładała przebudowę ulicy Leśnej, tak aby mogły jeździć po niej autobusy i samochody. Druga to umożliwienie lewoskrętu na skrzyżowaniu ulicy Warszawskiej i Sośnickiej.

Nad najlepszym rozwiązaniem dla Zielińca podczas trwających od kilku miesięcy spotkań roboczych zastanawiają się mieszkańcy i władze VW. Ostatnio swoje propozycje przedstawiło Stowarzyszenia Nasz Zieliniec.

Jego przedstawiciele sprzeciwiają się zamknięciu ulicy Smołdzinowskiej. - Ta droga to najkrótsze połączenie naszego osiedla z centrum miasta, dworcem PKP czy przystankiem autobusu podmiejskiego - wylicza Elżbieta Cegielska, prezes Naszego Zielińca. - Naszym zdaniem fabryka może zbudować nową halę i jednocześnie zachować dotychczasową przejezdność ulicy. Istnieją takie techniczne możliwości - dodaje.

Stowarzyszenie uważa, że nad Smołdzinowską VW powinien wybudować nadziemny łącznik. Pod nią miałaby natomiast przebiegać tunel, którym będą mogły poruszać się tylko pojazdy należące do koncernu. Dzięki temu zachowane zostałoby komunikacyjne połączenie pomiędzy dwoma częściami fabryki.

Nasz Zieliniec sprzeciwia się także przebudowie ulicy Leśnej. - Nie zgadzamy się na wycinkę ponad hektara drzew - mówi Roman Pelczarski, który reprezentuje także stowarzyszenia My Poznaniacy i mieszka na Zielińcu. I dodaje: - Obok nowej hali powinien powstać też stumetrowy pas wysokich drzew. To uchroni nasze domy przed hałasem.

Nasz Zieliniec uważa także, że minimum 20 procent powierzchni poznańskiej fabryki powinny stanowić tereny zielone i proponuje, aby na dachu nowego działu karoserii znalazły się "roślinne tarasy".

VW zapewnia, że liczy się, ze zdaniem przedstawicieli mieszkańców. - Przeanalizujemy te postulaty i na najbliższym spotkaniu przedstawimy nasze wnioski - mówi Piotr Danielewicz, rzecznik VW Poznań. - Negocjacje cały czas trwają. Jestem przekonany, że w najbliższym czasie uda nam się wypracować kompromis - dodaje.

Źródło: Głos Wielkopolski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty