Poznań: Przy wjazdach do miasta powstaną ogromne parkingi

Marcin Idczak
Przy wjazdach do miasta powstaną ogromne parkingi, infografika - Dorota Kalińska Łuczak)
Przy wjazdach do miasta powstaną ogromne parkingi, infografika - Dorota Kalińska Łuczak)
Cztery tysiące miejsc na nowych parkingach wielopoziomowych ma powstać w Poznaniu. Część z nich zostanie wybudowanych na obrzeżach miasta, inne natomiast w centrum. Łącznie do 2030 roku powinno powstać od 10 do 15 parkingów.

– W tym czasie chcemy stworzyć głównie parkingi park&ride – mówiła Violetta Wabińska- Chmielewska z wydziału gospodarki

Przy wjazdach do miasta powstaną ogromne parkingi, infografika - Dorota Kalińska Łuczak)
Przy wjazdach do miasta powstaną ogromne parkingi, infografika - Dorota Kalińska Łuczak)

komunalnej i mieszkaniowej Urzędu Miasta podczas odbywającej się w Poznaniu konferencji transportowej.

Według niej największe obiekty mogą stanąć na obrzeżach miasta: na os.Jana III Sobieskiego, Ławicy, Górczynie, Miłostowie, Starołęce, Junikowie. Czyli przy głównych drogach dojazdowych do Poznania. Tam kierowcy mogliby zostawiać swoje pojazdy i komunikacją miejską kontynuować podróż do centrum, jadąc do pracy czy też na uczelnię.

W wielu krajach w zamian za pozostawienie pojazdu i opłacenie postoju otrzymuje się darmowy bilet komunikacji miejskiej. Niestety, nie do wszystkich wspomnianych lokalizacji parkingów w Poznaniu prowadzą tory tramwajowe, a autobusy często stoją w korkach.

Dlatego kolejne obiekty mają być zbudowane bliżej centrum. Pod rynkiem na Jeżycach, pod placami Bernardyńskim, Wielkopolskim oraz w okolicach ul. Poznańskiej. O ich wybudowaniu mówi się już od lat. Szukano nawet inwestora, który zbuduje parking  pod pl. Bernardyńskim. Nie udało się go znaleźć.

– To jeden z przykładów ogromnego zapuszczenia polityki parkingowej w Poznaniu – stwierdza radny Mariusz Wiśniewski. – Teraz musimy to nadrobić. Radny Platformy wyjaśnia, że wraz z budową takich obiektów powinna iść rozbudowa sieci komunikacji miejskiej. Jako zły przykład podaje Junikowo, gdzie nie przedłużono trasy tramwajowej do torów kolejowych, a parking ma powstać przy dworcu MPK.

– Przyjeżdżający mogliby wówczas zostawić pojazdy przed wjazdem do miasta. Teraz jak już są w Poznaniu, to wolą jechać autem dalej do centrum, a nie na rogatkach przesiąść się do tramwaju – zauważa Wiśniewski.

Wciąż nie wiadomo, jak sfinansować budowę parkingów. Miasto prawdopodobnie będzie ubiegało się o dofinansowanie i ma współpracować z prywatnymi firmami.  

–  Poznania nie stać na tak gigantyczny wydatek, a inwestorzy nie są zainteresowani samodzielną budową – stwierdza Mariusz Wiśniewski.

źródło: Głos Wielkopolski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty