Wygląd modelu GLC stał się bardziej sportowy, a standardowo od przodu do tyłu nadwozia przebiegają chromowane elementy ozdobne. Charakterystyczne linie, muskularnie wyprofilowane powierzchnie i wyraziste detale nadają GLC terenowy charakter. Zdecydowano się na standardowe reflektory LED High Performance z charakterystycznym świetlnym „obramowaniem”, które pełni funkcję świateł do jazdy dziennej, a wzrok przyciąga także mocno zaakcentowana osłona chłodnicy z dynamicznie ukształtowanymi podwójnymi żaluzjami Tył pojazdu wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakiem i końcówkami układu wydechowego.
W bazowej linii kabinę wykończono na czarno. Konsolę środkową zdobi elegancki panel, dostępny z wykończeniem inspirowanym lakierem fortepianowym lub z dwoma nowymi dekorami z drewna – jesionowego o otwartych porach lub orzechowego.
Pojawił się zmodyfikowany system informacyjno-rozrywkowy MBUX (Mercedes-Benz User Experience), cyfrowe zegary i szeroki ekran na środku deski rozdzielczej do obsługiwania wszystkich funkcji.
W Europie przewidziano do wyboru dwie jednostki napędowe, obie korzystające z 48-woltowej technologii hybrydowej. Bazowy model GLC 200 4MATIC oferuje 197 KM, a GLC 300 4MATIC 258 KM. Nowy GLC to także trzy warianty z silnikami wysokoprężnymi: GLC 200d 4MATIC o mocy 163 KM, GLC 220d 4MATIC o mocy 194 KM i GLC 300d 4MATIC o mocy 245 KM.
Usportowiona Klasa A
Mercedes-AMG A 35 4MATIC to usportowiona wersja Klasy A. Z przodu A 35 4MATIC wyróżniają: osłona chłodnicy przedzielona podwójnym ostrzem, przedni zderzak z linii AMG, z prowadnicami powietrza i dolnym spojlerem, oraz poprzeczki bocznych wlotów powietrza z wykończeniem w kolorze srebrnego chromu. Z profilu uwagę zwracają18-calowe obręcze z lekkich stopów z podwójnymi ramionami oraz panele progowe z linii AMG. Tył jest zdominowany przez zderzak z nową nakładką w kształcie dyfuzora, subtelny spojler dachowy oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego.
Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka to nowa konstrukcja, bazująca na 4-cylindrowym silniku M 260 z nowej Klasy A. Silnik oferuje 306 KM oraz 400 Nm. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Jednostka współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią biegów o siedmiu przełożeniach.
Przyspieszenie do 100 km trwa 4,7 sekundy, natomiast prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Producent informuje o średnim zużyciu paliwa paliwa na poziomie 7,4-7,3 l/100 km oraz emisji CO2 169-167 g/km.
Auto kosztuje 188 500 zł, a w standardzie otrzymamy m.in. sportowe fotele, 18-calowe felgi, sportowe zawieszenie oraz kamerę cofania.
To tylko wybrane z nowości. Na poniższym materiale video możecie zobaczyć co jeszcze Mercedes przygotował na poznańskie targi.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?