Poznań Motor Show 2017. Oto nowe Volvo XC60

(mm)
Volvo XC60 Stylistycznie XC60 nawiązuje do większych modeli, z którymi współdzieli m.in. Młoty Thora, czyli charakterystycznie ukształtowane światła do jazdy dziennej, dużą atrapę chłodnicy, przetłoczenia nadwozia pod bocznymi szybami oraz wcinające się w klapę bagażnika lampy tylne.Fot. Łukasz Szewczyk
Volvo XC60 Stylistycznie XC60 nawiązuje do większych modeli, z którymi współdzieli m.in. Młoty Thora, czyli charakterystycznie ukształtowane światła do jazdy dziennej, dużą atrapę chłodnicy, przetłoczenia nadwozia pod bocznymi szybami oraz wcinające się w klapę bagażnika lampy tylne.Fot. Łukasz Szewczyk
Podczas targów w Poznaniu Volvo zaprezentowało nową generację SUV-a XC60. To jedna z największych atrakcji tegorocznej imprezy.
Volvo XC60 Stylistycznie XC60 nawiązuje do większych modeli, z którymi współdzieli m.in. Młoty Thora, czyli charakterystycznie ukształtowane światła
Volvo XC60

Stylistycznie XC60 nawiązuje do większych modeli, z którymi współdzieli m.in. Młoty Thora, czyli charakterystycznie ukształtowane światła do jazdy dziennej, dużą atrapę chłodnicy, przetłoczenia nadwozia pod bocznymi szybami oraz wcinające się w klapę bagażnika lampy tylne.

Fot. Łukasz Szewczyk

Pierwsza generacja Volvo XC60 była fenomenem. Samochód zaprezentowany w 2008 roku w kolejnych latach ustanawiał nowe rekordy sprzedaży, gromiąc na europejskim rynku znacznie młodszych konkurentów z półki Premium. Na wszystkie rynki trafiło blisko milion egzemplarzy XC60. Oczekiwania względem jego następcy były więc ogromne.

Samochód został zbudowany na modularnej płycie podłogowej SPA, której wcześniej użyto do stworzenia XC90, S90, V90 i V90 Cross Country. Unifikacja rozwiązań technicznych spowodowała transfer technologii z luksusowych modeli do kompaktowego SUV-a. Objął on m.in. świetne nagłośnienie firmy  Bowers&Wilkins oraz system multimedialny, którego duży dotykowy ekran zastępuje wiele przycisków. Do dyspozycji kierowcy będą usługi connected, nawigacja Sensus z systemem Volvo On Call, z nową szatą graficzną i nowymi funkcjami. Podobnie jak w przypadku serii 90 samochód będzie wyposażony w system CarPlay i Android Auto.

Volvo XC60 Stylistycznie XC60 nawiązuje do większych modeli, z którymi współdzieli m.in. Młoty Thora, czyli charakterystycznie ukształtowane światła
Volvo XC60

Stylistycznie XC60 nawiązuje do większych modeli, z którymi współdzieli m.in. Młoty Thora, czyli charakterystycznie ukształtowane światła do jazdy dziennej, dużą atrapę chłodnicy, przetłoczenia nadwozia pod bocznymi szybami oraz wcinające się w klapę bagażnika lampy tylne.

Fot. Łukasz Szewczyk

Wśród materiałów wykończeniowych najwyższej próby nie zabrakło naturalnego drewna czy aluminium. Do XC60 trafiły też cyfrowe wskaźniki, diodowe oświetlenie oraz dwulitrowe silniki z rodziny Drive-E. Nowe Volvo XC60 będzie dostępne z wielokrotnie nagradzanym napędem T8 Twin Engine. Jest to napęd hybrydowy typu plug-in o łącznej mocy 407 KM. Czas przyspieszenia do 100 km/h to zaledwie 5,3 sekundy. - Mamy bardzo szeroką ofertę jednostek napędowych. Nowe Volvo XC60 w chwili debiutu na rynku będzie dostępne z silnikami Diesla D4 o mocy 190 KM, D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM. Dostępne będą również wersje benzynowe T5 o mocy 254 KM oraz T6 o mocy 320 KM. Oba te silniki wyposażone są w turbosprężarkę, a jednostka T6 dodatkowo w kompresor mechaniczny – wyjaśnia Henrik Green z działu jakości i produktu. Optymalizując konstrukcję udało się zmniejszyć masę pojazdu o 90 kg, co w połączeniu z silnikami nowej generacji oraz ośmiobiegowymi, automatycznymi skrzyniami przełoży się na mniejsze zapotrzebowanie na paliwo przy jednoczesnej poprawie osiągów.

Stylistycznie XC60 nawiązuje do większych modeli, z którymi współdzieli m.in. Młoty Thora, czyli charakterystycznie ukształtowane światła do jazdy dziennej, dużą atrapę chłodnicy, przetłoczenia nadwozia pod bocznymi szybami oraz wcinające się w klapę bagażnika lampy tylne. Linie są jednak bardziej dynamiczne i lżejsze od znanych z większych modeli, co stanowi ukłon w stronę potencjalnie młodszych nabywców XC60. Wznosząca się linia okien oraz pochylona klapa bagażnika nawiązują do dotychczas oferowanego XC60.

Volvo XC60 Stylistycznie XC60 nawiązuje do większych modeli, z którymi współdzieli m.in. Młoty Thora, czyli charakterystycznie ukształtowane światła
Volvo XC60

Stylistycznie XC60 nawiązuje do większych modeli, z którymi współdzieli m.in. Młoty Thora, czyli charakterystycznie ukształtowane światła do jazdy dziennej, dużą atrapę chłodnicy, przetłoczenia nadwozia pod bocznymi szybami oraz wcinające się w klapę bagażnika lampy tylne.

Fot. Łukasz Szewczyk

Volvo nie odcięło się od swojej dotychczasowej polityki, która przewidywała, że wprowadzeniu na rynek nowych modeli towarzyszyć będzie nowinka z zakresu ochrony kierowcy i pasażerów. W przypadku XC60 jest nią bardziej zaawansowany system bezpieczeństwa City Safety, który w krytycznej sytuacji może przejąć kontrolę nad pojazdem. Konstruktorzy przekonują, że dzięki niemu nowe Volvo XC60 wejdzie do grona najbezpieczniejszych samochodów świata. Już pierwsza generacja systemu automatycznego hamowania, okazała się sukcesem. Jej twórcy szacują dzięki niemu liczba kolizji drogowych z udziałem Volvo spadła w Szwecji o 45 procent. Nowe XC60 nie tylko będzie w stanie zatrzymać się przed nagle pojawiającą się przeszkodą.

Jeżeli auto wykryje ryzyko kolizji i nie odnotuje reakcji kierowcy, rozpocznie hamowanie. Kiedy samo wytracanie prędkości nie wystarczy do uniknięcia zderzenia, odpowiednio modulując siłę hamowania dla prawych i lewych kół City Safety doprowadzi do zmiany toru jazdy w celu ominięcia przeszkody. W przypadku stojących lub wolno poruszających się obiektów - np. zatrzymujących się aut, pieszych i dużych zwierząt, funkcja będzie aktywna przy prędkościach 50-100 km/h. Dla pojazdu jadącego w tą samą stronę zakres prędkości zwiększono do 60-140 km/h.

Udoskonalony został też system monitorowania martwego pola BLIS. Jeżeli kierowca zignoruje świetlne i dźwiękowe ostrzeżenie, elektronika nie pozwoli na kontynuowanie manewru i automatycznie skieruje Volvo na poprzedni pas ruchu. Wszystkie z wprowadzonych nowinek wpisują się w Vision 2020 - strategię Volvo, która zakłada, że po 2020 r. za kierownicą szwedzkich aut nikt nie zginie, ani nie odniesie poważnych obrażeń.

W nowym Volvo XC60 będzie także dostępny system Pilot Assist, który jest wstępem do jazdy w pełni autonomicznej. System ten utrzymuje samochód na właściwym pasie ruchu np. na drogach ekspresowych i autostradach. Działa do prędkości 130 km/h. O ile w modelach serii 90 jest on standardem, w XC60 będzie stanowił opcję dodatkową.

Ceny Volvo XC60 z silnikami Diesla (zł)

Silnik(poj./KM)Skrzynia biegówMomentumInscriptionR-Design
 

D4 AWD

2.0/190manualna184 500203 900196 900
D4 AWD2.0/190automatyczna193 800213 200206 200
D5 AWD2.0/235automatyczna210 000229 400222 400

Ceny Volvo XC60 z silnikami benzynowymi oraz wersji hybrydowej (zł)

Silnik(poj./KM)Skrzynia biegówMomentumInscriptionR-Design
 

T5 AWD

2.0/254automatyczna199 000218 400211 400
T6 AWD2.0/320automatyczna226 400245 800238 800
T8 AWD2.0/407automatyczna273 300290 800293 900

Targi w Poznaniu dla zwiedzających będą otwarte od 7 do 9 kwietnia (piątek - niedziela). Więcej informacji o godzinach otwarcia, cenach biletów oraz najważniejszych atrakcjach można znaleźć w naszym materiale klikając tutaj

Warto wiedzieć: Fałszywe oferty. W sieci grasują oszuści! Źródło: TVN Turbo/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty