
W ofercie pojawią się trzy Diesle o mocy 150, 190 i 235 KM. Ten najmocniejszy będzie dostępny z napędem na cztery koła. Zwolennicy silników benzynowych mogą wybrać wariant T5 o mocy 254 KM lub T6 AWD o mocy 320 KM. Najmocniejszą wersją będzie odmiana T8 Twin Engine o mocy 407 KM, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s.
Fot. Tomasz Szmandra
V90 – luksusowe kombi tuż po światowej premierze
Volvo V90 miało swoją światową premierę 1 marca podczas targów Genewa Motor Show. Niecały miesiąc później można obejrzeć ten samochód w hali nr 3 Międzynarodowych Targów Poznańskich. Ten niemal pięciometrowy samochód pokazuje, w jakim kierunku zmierza marka Volvo. Szeroka paleta silników w wersji wysokoprężnej o mocach od 150 KM do prawie 240 KM do tego mocne silniki benzynowe od 254 KM do 320 KM sprawią, że każdy jest w stanie dopasować auto do swoich potrzeb. Najmocniejszą wersją jest wersja hybrydowa T8 o łącznej mocy ponad 400 KM.
S90 – powrót Volvo do segmentu prestiżowych sedanów
Dla Volvo najważniejszymi segmentami aut są SUV-y i kombi. Model S90 to wyraźny sygnał, że marka rozszerza swoją specjalizację. Do napędu tego auta przewidziano te same silniki, jakie znajdziemy w V90. W ofercie pojawią się trzy Diesle o mocy 150, 190 i 235 KM. Ten najmocniejszy będzie dostępny z napędem na cztery koła. Zwolennicy silników benzynowych mogą wybrać wariant T5 o mocy 254 KM lub T6 AWD o mocy 320 KM. Najmocniejszą wersją będzie odmiana T8 Twin Engine o mocy 407 KM, która przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s.
XC90 Excellence – w klimacie prywatnego odrzutowca
Oto prawdziwy przepis na luksusowe wnętrze po szwedzku. Volvo zaprojektowało duże, siedmioosobowe nadwozie, by w wersji specjalnej zamontować do niego cztery oddzielne siedzenia. Te z tyłu są tak ergonomiczne, jak te z przodu i mają wszelkie możliwe regulacje w różnych kierunkach. Samochód dodatkowo wygłuszono i wzbogacono o liczne detale dostępne tylko dla wersji Excellence. Na pokładzie tego auta znajdziemy lodówkę, dodatkowy schowek i rozkładany stolik. Co ciekawe, Polska będzie jednym z największych rynków zbytu tego niecodziennego modelu. Targi w Poznaniu będą pierwszą polską prezentacją tego samochodu.
S60 Polestar

Zawieszenie i hamulce tego auta skonstruowano całkowicie od nowa a ich technologia pochodzi wprost z toru wyścigowego. Silnik też przeszedł liczne modyfikacje. Dzięki temu sprint do setki, według danych katalogowych, zajmuje autu 4,9 s.
Fot. Tomasz Szmandra
Nareszcie polscy klienci mogą zamawiać ten najbardziej sportowy samochód w historii szwedzkiej marki. To mocno zmodyfikowany model S60. Zawieszenie i hamulce tego auta skonstruowano całkowicie od nowa a ich technologia pochodzi wprost z toru wyścigowego. Silnik też przeszedł liczne modyfikacje. Dzięki temu sprint do setki, według danych katalogowych, zajmuje autu 4,9 s. W testach drogowych przeprowadzonych na oponach zimowych samochód osiągał czasy rzędu 4,4 – 4,5 s. Jednocześnie skuteczność sześciotłoczkowych zacisków hamulcowych i praca zawieszenia Ohlins z regulowaną siłą „dobicia” i „odbicia” amortyzatorów wzbudza szczery podziw wszystkich, którzy mieli okazję się nim przejechać. Jeszcze w tym roku Volvo planuje wprowadzenie wzmocnionej wersji z 350 do 367 KM. Mocniejszy silnik ma być łączony z ośmiostopniowym automatem, a samochód ma być jeszcze dynamiczniejszy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Polska coraz bardziej rowerowa