Poznań Motor Show 2016. Hyundai Elantra

(mm)
Hyundai ElantraFot. Tomasz Szmandra
Hyundai ElantraFot. Tomasz Szmandra
Hyundai Elantra doczekał się szóstej generacji. Polska to pierwszy europejski rynek na którym nowy sedan zostal pokazany klientom.
Hyundai ElantraFot. Tomasz Szmandra
Hyundai Elantra

Fot. Tomasz Szmandra

Grill oraz lampy przednie mają teraz nowe kształty. Zmiany stylistyczne zauważymy także patrząc na tył pojazdu, a modyfikacje zaszły również we wnętrzu. Do dyspozycji jest m.in. duży dotykowy wyświetlacz, a także fotel kierowcy ze zintegrowanym systemem pamięci.

Samochód został wyposażony w system wykrywania martwego pola oraz system ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu. W polskiej ofercie przewidziano wolnossący motor 1.6 litra generujący 128 KM, a także silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 litra i mocy 136 KM. Pierwszy z nich może współpracować z manualną 6-biegowa skrzynią ręczną lub automatyczną. Druga z jednostek może zostać natomiast połączona z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów lub zautomatyzowaną przekładnią 7DCT.

Hyundai ElantraFot. Tomasz Szmandra
Hyundai Elantra

Fot. Tomasz Szmandra

Hyundai Elantra oferowany jest w czterech poziomach wyposażenia: Classic Plus, Comfort, Style i Premium. Podstawowa wersja wyposażenia to m.in. manualna klimatyzacja, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, systemy kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby, skórzana kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów, centralny zamek z pilotem i alarmem czy radio CD/MP3 z 4 głośnikami. Odmiana Comfort to dodatkowo dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, tempomat, kolorowy wyświetlacz centralny, kamera cofania i aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali. Wariant Style to m.in. reflektory ksenonowe, tylne światła LED i składane elektrycznie lusterka boczne. W wersji Premium znajdziemy system bezkluczykowy oraz inteligentną klapę bagażnika, otwierająca się automatycznie, gdy tylko wykryje osobę z kluczykiem w bliskiej odległości. Do dyspozycji kierowców jest m.in. układ ostrzegający o pojeździe w martwym polu widzenia kierowcy (BSD), system wspomagania zmiany pasa ruchu (LCA) czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA). Samochód w podstawowej wersji wycenionej na 67 900 zł pod maską skrywa motor 1.6 MPI 128 KM zestawiony z sześciobiegową, ręczną skrzynią biegów. Auto będzie konkurować m.in. z Toyotą Corollą, która w podstawowej wersji została wyceniona na 69 400 zł.

Za podstawowy wariant z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.6 litra i mocy 136 KM trzeba zapłacić 79 900 zł. W tym wariancie jednostka współpracuje z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Diesel z dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynią biegów został wyceniony na 85 900 zł. Najdrożej zapłacimy za  model Elantra 1.6 CRDI 136 KM 7DCT w wersji wyposażenia Premium. Aby nabyć taki pojazd trzeba przeznaczyć na ten cel 107 900 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty