Poznań: miasto zarobi więcej na parkingach buforowych?

Krzysztof M. Kaźmierczak
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Jeśli obecny przetarg na dzierżawę parkingów buforowych zakończy się podpisaniem umowy, to miasto Poznań może zarobić przez 3 lata ponad 1,9 mln zł więcej niż uzyskuje dotąd. Okazało sie jednak, że podczas Euro 2012 na parkingach buforowych nie będzie można płacić kartami, gdyż zdemontowano na nich terminale do takich płatności.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

22 maja upłynął termin zgłaszania się do udziału w w nowym przetargu Zarządu Dróg Miejskich. O godz. 10.00 otwarto koperty z ofertami i publicznie ogłoszono stawki zaproponowane przez kandydatów na operatora parkingów.

Tak jak w poprzednim, unieważnionym przetargu najwyższą stawkę przedstawiło konsorcjum firm Park Plus Parking, Parksystem i Parkom. Zaoferowało ono 3,43 zł za metr kwadratowy. Dotychczasowy operator parkingów zadeklarował, że gotów jest zapłacić 1,55 zł, czyli 5 groszy więcej niż płaci dotąd.

W razie przyjęcia najwyższej stawki do miejskiego budżetu powinno przez 3 lata trafić 3,41 mln zł, czyli o 1,91 mln zł więcej, niż gdyby utrzymana została obecnie obowiązująca stawka (1,5 zł).

ZDM zanim ogłosi zwycięzcę musi zweryfikować oferty pod względem formalnym i podpisać umowę na dzierżawę.

Nowy operator będzie mógł objąć parkingi 1 lipca 2012, a to oznacza, że kibice, którzy przyjadą do Poznania na mistrzostwa samochodami nie będą mogli zapłacić na parkingach buforowych kartami płatniczymi. Stanie się tak, mimo tego, iż terminale do zapłaty bezgotówkowej były (zgodnie z wymogami ZDM sprzed 3 lat) zamontowane na parkingach cieszących się największym zainteresowaniem, przy Dworcu Zachodnim PKP i na Chwaliszewie, w rejonie Starego Rynku. Niestety, w tym roku zdemontował je dotychczasowego operator parkingów, chociaż nadal zarządza on parkingami na mocy dwóch aneksów podpisanych z nim przez ZDM. Okazuje się, że firma miała do tego prawo, a brak terminali to efekt nie umieszczenia ich przez ZDM w aneksach do umowy.

- Nie wymagano ponownego wyposażenia parkingów w automatyczne kasy i terminale, które zostały zdemontowane ze względu na wygaśniecie umowy z dotychczasowym operatorem. - tłumaczy sytuację Dorota Wesołowska, rzecznik ZDM.

Obecnie rozstrzygany przetarg to już trzecia w ostatnich miesiącach próba wyboru operatora parkingów buforowych.
Pierwszy przetarg odwołano w grudniu 2011 roku po publikacji "Głosu Wielkopolskiego" o potencjalnych stratach miasta. Specyfikacja przetargowa zawierała zapisy ograniczające konkurencję, który groziły uzyskaniem z dzierżawy przychodów odbiegających od stawek rynkowych.

Drugi przetarg zakończył się wygraną konsorcjum firm Park Plus Parking, Parksystem i Parkom, które przebiło cztery firmy oferując 3,68 zł za metr kw. Do podpisania umowy jednak nie doszło. ZDM unieważnił przetarg twierdząc, że konsorcjum nie dotrzymało wymaganego terminu. Obecny przetarg ma wydłużony czas na zawarcie umowy z operatorem.

Źródło: Głos Wielkopolski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty