Potulicka: za kilka dni rozpoczyna się przebudowa

redakcja.gdp
Wykonawca ma prawie 2 lata na realizację inwestycji.
Wykonawca ma prawie 2 lata na realizację inwestycji.
Za kilka dni rusza przebudowa ulicy Potulickiej ,ale na razie komunikacja będzie kursować bez zmian.
Wykonawca ma prawie 2 lata na realizację inwestycji.
Wykonawca ma prawie 2 lata na realizację inwestycji.

Od 25 lutego zaczną się prace budowlane, ale póki co nie spowodują zamknięcia całej ulicy.

 

- Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na wtorek, 25 lutego - mówi Łukasz Kolasa z Biura Prasowe Urzędu Miasta Szczecin. - W tym dniu w rejonie prac nastąpi zmiana organizacji ruchu. Wyłączony zostanie fragment Potulickiej do ul. Piekary. Pierwsze prace nie mają wpływu na kursowanie komunikacji. O ewentualnych zmianach będziemy informować.
Przypomnijmy, że przebudowana będzie ulica Potulicka (około 1 km) na odcinku od skrzyżowania z ulicą Narutowicza (łącznie ze skrzyżowaniem) do końca pasa drogowego ulicy Potulickiej wraz z pętlą tramwajową oraz infrastrukturą techniczną.

Po remoncie ul. Potulicka będzie miała jezdnię o szerokości 7 m, o ruchu dwukierunkowym z dwoma pasami ruchu szerokości 3,50 m każdy (po jednym w każdym kierunku) oraz z pasami szerokości 2,50 m po obydwu stronach jezdni, w których usytuowano parkingi i perony przystankowe. Samochody będą miały wspólną jezdnię z tramwajami. Ciekawostką jest fakt, że przystanki będą wyższe tak, aby łatwiej wsiadało się do pojazdów komunikacji miejskiej.
Wyremontowana będzie także ulica Narutowicza (ok. 300 metrów) na odcinku od ulicy Potulickiej do ulicy 3 Maja (razem ze skrzyżowaniem) w zakresie nawierzchni drogowej, torowiska tramwajowego oraz sieci elektrotrakcyjnej tramwajowej.

Ulicę Narutowicza zaprojektowano z jedną jezdnią szerokości 12 m o ruchu dwukierunkowym, z czterema pasami ruchu szerokości 3 m każdy, po dwa w każdym kierunku.

Poprawi się też bezpieczeństwo pieszych. W rejonie skrzyżowania ul. Potulickiej i Narutowicza (po stronie południowej) zostaną przebudowane mury ceglane, co poprawi widoczność na skrzyżowaniu oraz poprawi warunki ruchu pieszych.

Wzdłuż krawężnika przy jezdni oraz od strony torowiska, na całej szerokości przejść dla pieszych zastosowane będą elementy o specjalnej fakturze, ostrzegające osoby z uszkodzonym narządem wzroku o zbliżaniu się do krawędzi przejścia.

W rejonach skrzyżowań zaprojektowano ogrodzenia łańcuchowe, a na przystankach tramwajowych ogrodzenia ochronne kierujące ruch pieszy do wyznaczonych miejsc. Również w torowisku wydzielonym przewiduje się ustawienie ogrodzeń ochronnych na szlaku w celu uniemożliwienia przechodzenia pieszych przez torowisko. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty