Porsche Macan Turbo. Teraz o mocy 440 KM

Mariusz Michalak
Porsche Macan Turbo Kompleksowo zmodernizowany wariant otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) – to o 10% więcej niż w poprzedniku, podczas gdy pojemność jednostki zmalała o 20%. Fot. Porsche
Porsche Macan Turbo Kompleksowo zmodernizowany wariant otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) – to o 10% więcej niż w poprzedniku, podczas gdy pojemność jednostki zmalała o 20%. Fot. Porsche
Kompleksowo zmodernizowany wariant otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) – to o 10% więcej niż w poprzedniku, podczas gdy pojemność jednostki zmalała o 20%.

2,9-litrowy silnik nowego Porsche Macan Turbo, stosowany już w modelach Cayenne i Panamera, to jednostka najnowszej generacji z tzw. centralnym układem turbodoładowania. Obie turbosprężarki zostały umieszczone pomiędzy rozwidlonymi rzędami cylindrów. Aby uzyskać wysoką efektywność procesu spalania, chłodzony kolektor wydechowy zintegrowano z głowicą. Krótkie ścieżki spalin pomiędzy komorami spalania a turbosprężarkami pozwalają na szybkie zwiększenie mocy. Silnik generuje moc o 40 KM wyższą niż 3,6-litrowa 6-cylindrowa jednostka turbo w poprzedniku. Swój maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm osiąga w przedziale 1800-5600 obr./min. Za przeniesienie siły napędowej odpowiadają 7-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PDK i napęd na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM). Zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 l/100 km.

Porsche Macan Turbo Kompleksowo zmodernizowany wariant otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) – to o 10% więcej niż w poprzedniku,
Porsche Macan Turbo

Kompleksowo zmodernizowany wariant otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) – to o 10% więcej niż w poprzedniku, podczas gdy pojemność jednostki zmalała o 20%.

Fot. Porsche

Nowy Macan Turbo jest standardowo wyposażony w układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Dzięki powłoce tarcz z węglika wolframu odznaczają się szybszą reakcją i mniejszym zużyciem, a do tego generują nawet o 90% mniej pyłu hamulcowego od tradycyjnych hamulców żeliwnych. Wizytówką układu PSCB są tarcze hamulcowe o wysokim połysku i lakierowane na biało zaciski hamulcowe; teraz jest on opcjonalnie dostępny dla wszystkich pozostałych wariantów modelu Macan. Nna życzenie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem są nowe 20-calowe obręcze Macan Turbo.

Auto wyróżnia się za sprawą ekskluzywnego przedniego zderzaka z trzema dużymi wlotami powietrza i wysoko umieszczonymi przednimi światłami, a także standardowych reflektorów LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS). Z profilu topowy wariant wyróżnia się nie tylko 20-calowymi obręczami Macan Turbo, ale również osłonami progów Sport Design i lusterkami bocznymi Sport Design w kolorze nadwozia. Kolejnym elementem wersji Turbo jest specjalnie opracowany, nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem. Standardowo montowany sportowy układ wydechowy można rozpoznać po unikalnych, podwójnych końcówkach w kolorze srebrnym.

Porsche Macan Turbo Kompleksowo zmodernizowany wariant otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) – to o 10% więcej niż w poprzedniku,
Porsche Macan Turbo

Kompleksowo zmodernizowany wariant otrzymuje nowy 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 324 kW (440 KM) – to o 10% więcej niż w poprzedniku, podczas gdy pojemność jednostki zmalała o 20%.

Fot. Porsche

Standardowa specyfikacja obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci. Ekskluzywną atmosferę dopełniają podsufitka z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium. Na życzenie kierowcy o sportowym usposobieniu mogą zamówić podgrzewaną sportową kierownicę GT, znaną z modelu 911.

System multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym Full HD o przekątnej 10,9” standardowo oferuje kompleksową łączność i współpracuje z nagłośnieniem przestrzennym BOSE® z 14 głośnikami o łącznej mocy 665 watów. Obejmuje nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentną obsługę głosową. Lista standardowych funkcji zawiera również moduł Porsche Connect Plus z telefonią LTE, zintegrowaną kartą SIM i gniazdem na zewnętrzną kartę SIM, a także hotspot Wi-Fi oraz liczne usługi Porsche Connect.

Paleta opcji dla wszystkich wariantów modelu Macan obejmuje teraz miejsce na smartfon ze standardowym ładowaniem indukcyjnym Qi. Dostępne są również: podgrzewana szyba przednia, jonizator poprawiający jakość powietrza w kabinie oraz nowy asystent jazdy w korku (w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem). Ten ostatni potrafi nie tylko półautomatycznie przyspieszać i hamować aż do prędkości 60 km/h, ale pomaga kierowcy również podczas jazdy w korku i wolno poruszającym się strumieniu pojazdów.

Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty