Porsche Macan T. Jakie wyposażenie, silnik i cena?

Mariusz Michalak
Porsche Macan TDo linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.Fot. Porsche
Porsche Macan TDo linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.Fot. Porsche
Do linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.

Porsche Macan T. Silnik 2.0 turbo

Turbodoładowany 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 l w Porsche Macan T dostarcza 265 KM mocy. W porównaniu z 2,9-litrową jednostką V6 biturbo montowaną w wariantach S i GTS zespół napędowy odmiany T nad przednią osią waży o 58,8 kg mniej.

Silnik współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK oraz z układem napędu na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Standardowo wyposażony w pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy oraz przyciskiem Sport Response na kierownicy, Macan T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h.

Porsche Macan T. Specjalnie dostrojone podwozie

Porsche Macan TDo linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane
Porsche Macan T

Do linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.

Fot. Porsche

Pojazd konstrukcyjnie bazuje na płycie podłogowej modelu Audi Q5. Macan T to jedyny model Porsche, który jest standardowo wyposażony w stalowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) w połączeniu ze zmniejszonym o 15 mm prześwitem. Z przodu zastosowano sztywniejsze stabilizatory, a zestrojenie podwozia samochodu zostało zmodyfikowane pod kątem idealnej współpracy zawieszenia i zespołu napędowego.

Także układ Porsche Traction Management (PTM) dopasowano do właściwości jezdnych Porsche Macana T – ze szczególnym ukierunkowaniem na napęd tylnej osi. Opcjonalnie nabywcy mają do wyboru adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z PASM i prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm – to nowość w modelach Macan z 4-cylindrowymi silnikami. Dodatkowo można zamówić układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który został przystosowany do charakterystyki wariantu T i jeszcze bardziej „wyostrza” dynamikę jazdy.

Porsche Macan T. Ekskluzywne detale wewnątrz i na zewnątrz

Od innych wariantów nadwozie Porsche Macan T odróżniają elementy stylistyczne w kolorze Agate Grey Metallic. Ekskluzywny, kontrastowy odcień otrzymały m.in.: lakierowane wykończenie przedniego pasa, obudowy lusterek bocznych, listwy boczne, spojler dachowy oraz tylne oznaczenia. Wyposażenie seryjne obejmuje też sportowe końcówki układu wydechowego i obramowanie bocznych szyb w kolorze czarnym (wysoki połysk), a listwy boczne zdobi czarne logo „Macan T”. W standardzie oferowane są 20-calowe obręcze z lekkich stopów Macan S, lakierowane na specjalny odcień Dark Titanium. Klienci mają do wyboru 13 kolorów nadwozia: bazowych, metalizowanych i specjalnych.

Porsche Macan TDo linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane
Porsche Macan T

Do linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.

Fot. Porsche

Standardowe, elektrycznie regulowane w 8 kierunkach sportowe fotele pokrywa ekskluzywna tapicerka, łącząca się z pakietem wykończenia kabiny z czarnej skóry. Środkowe panele przednich i zewnętrznych tylnych siedzeń mają wzór w kratkę Sport-Tex Stripe, a na przednich zagłówkach wytłoczono herb Porsche. Do kontrastowych dodatków nadwozia nawiązują srebrne przeszycia foteli, zagłówków i kierownicy.

Standardowe wyposażenie obejmuje również sportową, wielofunkcyjną kierownicę GT z funkcją podgrzewania oraz stoper Sport Chrono umieszczony w górnej sekcji deski rozdzielczej. Nakładki progów drzwi są seryjnie wykończone aluminium w kolorze czarnym i ozdobione logo „Macan T”. Opcjonalnie można między innymi zamówić sportową, wielofunkcyjną kierownicę GT wykończoną materiałem Race-Tex oraz włóknem węglowym, a także jonizator powietrza.

Macan T korzysta również ze wszystkich nowości aktualnej generacji Macan, zmodernizowanej latem 2021 r. Należą do nich na przykład nowa konsola środkowa z wyrafinowanym wykończeniem o wyglądzie szkła i dotykowymi panelami, a także w pełni skomunikowany ze światem system Porsche Communication Management (PCM) z 10,9-calowym ekranem dotykowym i nawigacją online, montowany w standardzie.

Cena Porsche Macan T wynosi od 294 tys. zł. Nowy wariant można już zamawiać. Dostawy rozpoczną się w kwietniu 2022 r.

Zobacz także: Tak prezentuje się Volkswagen ID.5

od 12 lat
Wideo

Inauguracja metro roweru

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty