Porsche Macan T. Jakie wyposażenie, silnik i cena?

Mariusz Michalak
Porsche Macan TDo linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.Fot. Porsche
Porsche Macan TDo linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.Fot. Porsche
Udostępnij:
Do linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.

Porsche Macan T. Silnik 2.0 turbo

Turbodoładowany 4-cylindrowy silnik o pojemności 2 l w Porsche Macan T dostarcza 265 KM mocy. W porównaniu z 2,9-litrową jednostką V6 biturbo montowaną w wariantach S i GTS zespół napędowy odmiany T nad przednią osią waży o 58,8 kg mniej.

Silnik współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PDK oraz z układem napędu na cztery koła Porsche Traction Management (PTM). Standardowo wyposażony w pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy oraz przyciskiem Sport Response na kierownicy, Macan T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s i osiąga prędkość maksymalną 232 km/h.

Porsche Macan T. Specjalnie dostrojone podwozie

Porsche Macan TDo linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane
Porsche Macan T

Do linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.

Fot. Porsche

Pojazd konstrukcyjnie bazuje na płycie podłogowej modelu Audi Q5. Macan T to jedyny model Porsche, który jest standardowo wyposażony w stalowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) w połączeniu ze zmniejszonym o 15 mm prześwitem. Z przodu zastosowano sztywniejsze stabilizatory, a zestrojenie podwozia samochodu zostało zmodyfikowane pod kątem idealnej współpracy zawieszenia i zespołu napędowego.

Także układ Porsche Traction Management (PTM) dopasowano do właściwości jezdnych Porsche Macana T – ze szczególnym ukierunkowaniem na napęd tylnej osi. Opcjonalnie nabywcy mają do wyboru adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z PASM i prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm – to nowość w modelach Macan z 4-cylindrowymi silnikami. Dodatkowo można zamówić układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który został przystosowany do charakterystyki wariantu T i jeszcze bardziej „wyostrza” dynamikę jazdy.

Porsche Macan T. Ekskluzywne detale wewnątrz i na zewnątrz

Od innych wariantów nadwozie Porsche Macan T odróżniają elementy stylistyczne w kolorze Agate Grey Metallic. Ekskluzywny, kontrastowy odcień otrzymały m.in.: lakierowane wykończenie przedniego pasa, obudowy lusterek bocznych, listwy boczne, spojler dachowy oraz tylne oznaczenia. Wyposażenie seryjne obejmuje też sportowe końcówki układu wydechowego i obramowanie bocznych szyb w kolorze czarnym (wysoki połysk), a listwy boczne zdobi czarne logo „Macan T”. W standardzie oferowane są 20-calowe obręcze z lekkich stopów Macan S, lakierowane na specjalny odcień Dark Titanium. Klienci mają do wyboru 13 kolorów nadwozia: bazowych, metalizowanych i specjalnych.

Porsche Macan TDo linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane
Porsche Macan T

Do linii modelowej Porsche dołącza Macan T – pierwszy 4-/5-drzwiowy samochód sportowy, który będzie nosił specjalne oznaczenie zarezerwowane dotąd dla linii 911 i 718.

Fot. Porsche

Standardowe, elektrycznie regulowane w 8 kierunkach sportowe fotele pokrywa ekskluzywna tapicerka, łącząca się z pakietem wykończenia kabiny z czarnej skóry. Środkowe panele przednich i zewnętrznych tylnych siedzeń mają wzór w kratkę Sport-Tex Stripe, a na przednich zagłówkach wytłoczono herb Porsche. Do kontrastowych dodatków nadwozia nawiązują srebrne przeszycia foteli, zagłówków i kierownicy.

Standardowe wyposażenie obejmuje również sportową, wielofunkcyjną kierownicę GT z funkcją podgrzewania oraz stoper Sport Chrono umieszczony w górnej sekcji deski rozdzielczej. Nakładki progów drzwi są seryjnie wykończone aluminium w kolorze czarnym i ozdobione logo „Macan T”. Opcjonalnie można między innymi zamówić sportową, wielofunkcyjną kierownicę GT wykończoną materiałem Race-Tex oraz włóknem węglowym, a także jonizator powietrza.

Macan T korzysta również ze wszystkich nowości aktualnej generacji Macan, zmodernizowanej latem 2021 r. Należą do nich na przykład nowa konsola środkowa z wyrafinowanym wykończeniem o wyglądzie szkła i dotykowymi panelami, a także w pełni skomunikowany ze światem system Porsche Communication Management (PCM) z 10,9-calowym ekranem dotykowym i nawigacją online, montowany w standardzie.

Cena Porsche Macan T wynosi od 294 tys. zł. Nowy wariant można już zamawiać. Dostawy rozpoczną się w kwietniu 2022 r.

Zobacz także: Tak prezentuje się Volkswagen ID.5

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie