Porsche. Elementy modeli Porsche trafiły do prywatnych kolekcji sztuki

Paweł Piątek
Listopadowa licytacja była szóstą odsłoną tego projektu w DESA Unicum, w ramach której nawiązano współpracę z salonem Porsche Centrum Warszawa Okęcie.
Listopadowa licytacja była szóstą odsłoną tego projektu w DESA Unicum, w ramach której nawiązano współpracę z salonem Porsche Centrum Warszawa Okęcie. Porsche
W największym domu aukcyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej DESA Unicum odbyła się aukcja wieńcząca Porsche Inter Art – oryginalną inicjatywę salonu Porsche Centrum Warszawa Okęcie, należącego do grupy Porsche Inter Auto. Unikatowe dzieła sztuki powstałe na elementach nadwozia modeli Porsche cieszyły się dużym zainteresowaniem prywatnych kolekcjonerów sztuki nowoczesnej.

Niecodziennego wyzwania podjęli się Cekas (Łukasz Berger), Proembrion (Krzysztof Syruć) i Chazme 718 (Daniel Kaliński), którzy na co dzień działają w takich obszarach jak graffiti, malarstwo, mural, rzeźba czy projektowanie graficzne. Każdy z nich stworzył niepowtarzalne dzieła z użyciem elementów nadwozia samochodów Porsche – drzwi, masek, błotników i pokryw bagażników, traktując je jako inspirujące płótna, stanowiące punkt wyjścia dla autorskich koncepcji. Artystycznemu przeobrażeniu uległy części czterech modeli: klasycznego 964, legendarnego 911, sportowego 718 Cayman i elektrycznego Taycana.

Efekty współpracy marki Porsche z oryginalnymi twórcami można było obejrzeć podczas wernisażu zorganizowanym w salonie na warszawskim Okęciu, a także wystawy przedaukcyjnej „Sztuka ulicy” w domu aukcyjnym DESA Unicum. Część z nich trafiło już do prywatnych kolekcji.

- Cieszę się, że wspólnie z Porsche Centrum Warszawa Okęcie mogliśmy zwrócić uwagę na niesamowity potencjał urban art’u oraz wypromować twórczość rodzimych artystów tego nurtu, którzy zdobywają coraz większe znaczenie na scenie międzynarodowej - komentuje Joanna Wolan, koordynatorka projektu po stronie DESA Unicum.

Listopadowa licytacja była szóstą odsłoną tego projektu w DESA Unicum, w ramach której nawiązano współpracę z salonem Porsche Centrum Warszawa Okęcie.

– Projekt Porsche Inter Art pozwolił fanom marki doświadczyć jej w zupełnie nowy sposób – twórcy podzielili się z nami inną, niekonwencjonalną perspektywą na to, co zawsze ekscytowało i zachwycało w pięknych samochodach. Sukces inicjatywy napędza nas do dalszej współpracy z polskimi artystami. Już teraz planujemy kolejne działania na pograniczu sztuki i motoryzacji – zapowiada Jacek Mikła, Managing Director salonu Porsche Centrum Warszawa Okęcie.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty