Porsche Carrera GT - wersja limitowana

Piotr Robakowski
Udostępnij:
Nowy model jest świadectwem technicznych możliwości tej firmy w dziedzinie konstrukcji o sportowym przeznaczeniu.

Auto wywodzące się z torów wyścigowych zdecydowaliśmy się wprowadzić do sprzedaży, chociaż rozpoczęcie produkcji uzależniamy od wojny w Iraku - mówili na konferencji szefowie firmy. - Limitowana seria Porsche GT powstanie w liczbie zaledwie 1.5 tys. sztuk - dodali. Kilka dni temu podjęto decyzję o rozpoczęciu produkcji w lipskiej fabryce tego koncernu. Pierwsze auta trafią do klientów jeszcze w tym roku.
Stylistyka
Już linia nadwozia zdradza korzenie modelu GT, które wywodzi się wprost od samochodów wyścigowych. Nadwozie o wysokości zaledwie 116 centymetrów, szerokości 192 cm i długości 461 cm mieści wewnątrz dwie osoby. Sportowa, wykończona skórą dobrej jakości tablica przyrządów odznacza się nie tylko urodą ale także ergonomicznym rozplanowaniem przełączników i pokręteł. Porsche GT posiada rozkładany dach o wadze niespełna 2,5 kilograma. Dwa składające się na niego elementy chowamy w znajdującym się z przodu bagażniku.
To co porusza
Do napędu konstruktorzy Porsche przygotowali dziesięciocylindrowy motor, którego bazą jest silnik V10 o pojemności 5.5 litra. Wśród ciekawostek wyliczyć trzeba suchą miskę olejową. Produkcyjna odmiana dysponuje z powiększonej pojemności 5.7 litra mocą 612 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 590 Nm. Niespełna 4 sekundy po starcie na prędkościomierzu pojawia się 100 km/h. W 9,9 sekundy wskazówka pokazuje już 200 km/h, a dodać należy, że maksymalna prędkość wynosi 330 km/h. Napęd przenoszony jest przy wykorzystaniu sześciostopniowej, manualnej - jak przystało na auto o sportowych aspiracjach - skrzyni biegów.
Plastikowe Porsche
Konstruktorzy do stworzenia nadwozia i mocowania układu napędowego wykorzystali wzmocnione włóknę węglowym tworzywo sztuczne. Dzięki temu powstało optymalne przy prędkości ponad 300 km/h opływowe nadwozie. Wiele uwagi przywiązano także do konstrukcji zawieszenia i płyty podłogowej, której konstrukcja z wykorzystaniem - z dyfuzorem tylnym i kanałami przepływu powietrza - gwarantuje pewne trzymanie w wyższym zakresie prędkości. W układzie hamulcowym zastosowano ceramikę - PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake). Ceramika pojawia się także w sprzęgle, charakteryzując się dużą sprawnością, niewielkimi wymiarami i niezwykłą trwałością. Na aluminiowe obręcze kół zastosowano opony o wymiarach 265/35 ZR 19 z przodu i 335/30 ZR 20 z tyłu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie