Porsche Boxster

(ms)
Udoskonalona technika, wygląd i wyposażenie to atuty odnowionego Porsche Boxstera.
Porsche Boxster

Subtelna praca projektantów widoczna jest w przedniej części nadwozia w postaci nowo ukształtowanych bocznych wlotów powietrza chłodzącego, które charakteryzują się wyraźniejszą wypukłością po stronie zewnętrznej. Przebiegająca poniżej wlotów powietrza warga czołowa jest w nowym Boxsterze bardziej wyrazista i po obu stronach zakończona jest tzw. płetwą.
W części tylnej nadwozia, obok zmodyfikowanych i polakierowanych w kolorze karoserii bocznych wlotów powietrza, zwraca uwagę nowo ukształtowany spoiler. Jest on, podobnie jak w poprzednich modelach, wysuwany automatycznie przy prędkości 120 km/h, co powoduje znaczne ograniczenie siły unoszenia tylnej osi.
Dach samochodu opada teraz bardziej stromo na pokrywę tylną i mocno przypomina oferowany opcjonalnie aluminiowy Hardtop.
Silnik
Silnik Boxstera o pojemności 2.7 litra osiąga teraz moc 228 KM przy obrotach 6300/min., a 3.2 litrowy silnik Boxstera S - 260 KM przy 6200/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 260 Nm przy 4700/min. (Boxster) oraz 310 Nm przy 4600/min. (Boxster S). Oba samochodu poprawiły również osiągi w dziedzinie przyspieszenia: sprint od 0 do 100 km/h wykonują teraz o 0.2 sekundy szybciej - Boxster w ciągu 6.4 sekundy, a Boxster S w 5.7 sekundy.
W przypadku Porsche większa moc silnika oznacza także mniejsze zużycie paliwa. Zgodnie z normą EU zostało ono obniżone o 2 % do wartości 9.7 litra na 100 km w przypadku Boxstera z manualną skrzynią biegów (Tiptronic S: 10.7 l/100 km) oraz do wartości 10.5 litra na 100 km w Boxsterze S z ręczną skrzynią biegów (Tiptronic S: 11.1l /100 km).
Pięć czy sześć biegów?
Boxster z 2.7 litrowym silnikiem jest seryjnie oferowany ze sprawdzoną, pięciobiegową manualną skrzynią przekładniową o sportowo dobranych przełożeniach. Sześciobiegowa manualna skrzynia przekładniowa Boxstera S została dopasowana do większego momentu obrotowego silnika. Do nowych warunków pracy dostosowana została charakterystyka i siła docisku jednotarczowego sprzęgła suchego, natomiast przełożenia poszczególnych biegów obydwu skrzyń przekładniowych zostały przejęte z poprzednich modeli w postaci niezmienionej.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie