Porsche 918 Spyder w sprzedaży od września

(pp)
Porsche 918 Spyder / Fot. Porsche
Porsche 918 Spyder / Fot. Porsche
Udostępnij:
Porsche przedstawiło kolejne informacje na temat supersportowego modelu 918 Spyder. Pierwsze egzemplarze tego auta trafią do klientów we wrześniu 2013 roku.
Porsche 918 Spyder / Fot. Porsche
Porsche 918 Spyder / Fot. Porsche

Zaprojektowane przez Michaela Mauera Porsche 918 Spyder jest napędzane przez umieszczony centralnie silnik V8 o pojemności 4.6-litra. Rozwija on moc maksymalną 610 KM, zaś wartość momentu obrotowego dochodzi do 530 Nm. Dodatkowo, wspomagany jest przez dwie jednostki elektryczne o mocy 156 i 130 KM. Są one zintegrowane odpowiednio z tylną i przednią osią pojazdu.

Łączna moc całego układu to aż 890 KM i ponad 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Efekt? Auto osiąga 100 km/h w czasie 2,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna, według danych producenta, wynosi 340 km/h. Podczas testów, model przedprodukcyjny pokonał okrążenie toru Nurburgring w czasie 7 minut i 14 sekund.

Kierowca ma do wyboru pięć trybów pracy układu napędowego. Ponieważ jest to hybryda, 918 Spyder może poruszać się korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Ma to jednak swoje ograniczenia. Samochód osiąga wówczas maksymalnie 150 km/h, a dystans, jaki może przejechać, wynosi 30 km. Na więcej nie pozwalają baterie.

Poza tym, auto może pracować w trybie Hybrid (priorytetem jest jak najniższe zużycie paliwa), Sport Hybrid (silniki elektryczne częściej wspomagają motor spalinowy). Tryb Race Hybrid wykorzystuje niemal 100% mocy całego układu. Maksymalne osiągi są jednak dostępne dopiero po włączeniu opcji Hot Lap. Wówczas, kierowca przez cały czas ma do dyspozycji maksymalną moc silnika spalinowego i jednostek elektrycznych.

Po wyczerpaniu energii z baterii, kierowca może je naładować w ciągu 4 godzin za pośrednictwem tradycyjnego gniazdka 240V, a także stacji szybkiego ładowania, która skraca cały proces o 50%. To jednak nie wszystko. Porsche opracowało własne rozwiązanie, pozwalające na uzupełnienie energii w ciągu 25 minut.

Dla poprawy stabilności i właściwości jezdnych, monocoque 918 Spyder wykonano z włókna węglowego, a konstrukcję zawieszenia oparto na systemie wielowahaczowym oraz adaptacyjnych amortyzatorach. Co ciekawe, tylna oś jest skrętna i pomaga nie tylko w pokonywaniu ciasnych zakrętów, lecz również manewrach parkingowych.

Ze względu na duże prędkości oraz osiągi auta, niezbędne okazały się elementy nadwozia regulujące przepływ powietrza. Poza tylnym spoilerem, 918 Spyder wyposażono także w specjalne klapy dostarczające powietrze do tylnego dyfuzora. Wszystko po to, by maksymalnie zwiększyć docisk aerodynamiczny.

Dla entuzjastów wyścigów samochodowych, Porsche przygotowało pakiet Weissach, na który składają się dach i obudowy bocznych lusterek wykonane z włókna węglowego, a także tapicerka z Alcantary, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa i lekkie, magnezowe obręcze kół.

Na rynek trafi tylko 918 egzemplarzy tego wyjątkowego Porsche.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie