Porsche 918 Spyder w sprzedaży od września

(pp)
Porsche 918 Spyder / Fot. Porsche
Porsche 918 Spyder / Fot. Porsche
Porsche przedstawiło kolejne informacje na temat supersportowego modelu 918 Spyder. Pierwsze egzemplarze tego auta trafią do klientów we wrześniu 2013 roku.
Porsche 918 Spyder / Fot. Porsche
Porsche 918 Spyder / Fot. Porsche

Zaprojektowane przez Michaela Mauera Porsche 918 Spyder jest napędzane przez umieszczony centralnie silnik V8 o pojemności 4.6-litra. Rozwija on moc maksymalną 610 KM, zaś wartość momentu obrotowego dochodzi do 530 Nm. Dodatkowo, wspomagany jest przez dwie jednostki elektryczne o mocy 156 i 130 KM. Są one zintegrowane odpowiednio z tylną i przednią osią pojazdu.

Łączna moc całego układu to aż 890 KM i ponad 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Efekt? Auto osiąga 100 km/h w czasie 2,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna, według danych producenta, wynosi 340 km/h. Podczas testów, model przedprodukcyjny pokonał okrążenie toru Nurburgring w czasie 7 minut i 14 sekund.

Kierowca ma do wyboru pięć trybów pracy układu napędowego. Ponieważ jest to hybryda, 918 Spyder może poruszać się korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Ma to jednak swoje ograniczenia. Samochód osiąga wówczas maksymalnie 150 km/h, a dystans, jaki może przejechać, wynosi 30 km. Na więcej nie pozwalają baterie.

Poza tym, auto może pracować w trybie Hybrid (priorytetem jest jak najniższe zużycie paliwa), Sport Hybrid (silniki elektryczne częściej wspomagają motor spalinowy). Tryb Race Hybrid wykorzystuje niemal 100% mocy całego układu. Maksymalne osiągi są jednak dostępne dopiero po włączeniu opcji Hot Lap. Wówczas, kierowca przez cały czas ma do dyspozycji maksymalną moc silnika spalinowego i jednostek elektrycznych.

Po wyczerpaniu energii z baterii, kierowca może je naładować w ciągu 4 godzin za pośrednictwem tradycyjnego gniazdka 240V, a także stacji szybkiego ładowania, która skraca cały proces o 50%. To jednak nie wszystko. Porsche opracowało własne rozwiązanie, pozwalające na uzupełnienie energii w ciągu 25 minut.

Dla poprawy stabilności i właściwości jezdnych, monocoque 918 Spyder wykonano z włókna węglowego, a konstrukcję zawieszenia oparto na systemie wielowahaczowym oraz adaptacyjnych amortyzatorach. Co ciekawe, tylna oś jest skrętna i pomaga nie tylko w pokonywaniu ciasnych zakrętów, lecz również manewrach parkingowych.

Ze względu na duże prędkości oraz osiągi auta, niezbędne okazały się elementy nadwozia regulujące przepływ powietrza. Poza tylnym spoilerem, 918 Spyder wyposażono także w specjalne klapy dostarczające powietrze do tylnego dyfuzora. Wszystko po to, by maksymalnie zwiększyć docisk aerodynamiczny.

Dla entuzjastów wyścigów samochodowych, Porsche przygotowało pakiet Weissach, na który składają się dach i obudowy bocznych lusterek wykonane z włókna węglowego, a także tapicerka z Alcantary, sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa i lekkie, magnezowe obręcze kół.

Na rynek trafi tylko 918 egzemplarzy tego wyjątkowego Porsche.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty