Porsche 911 Turbo S. Tak wygląda najnowsze wydanie

Mariusz Michalak
Porsche 911 Turbo S Nowością są aktywne klapy powietrza chłodzącego. W efekcie, w połączeniu z ruchomą krawędzią przedniego spojlera oraz wysuwanym i pochylanym tylnym skrzydłem, nowy topowy model dysponuje trzema elementami aktywnej aerodynamiki. Prócz podstawowych konfiguracji aerodynamicznych 911 Turbo – PAA Speed (prędkość) i PAA Performance (osiągi/wydajność) – dodatkowo pozwala to na realizację konfiguracji Eco.Fot. Porsche
Porsche 911 Turbo S Nowością są aktywne klapy powietrza chłodzącego. W efekcie, w połączeniu z ruchomą krawędzią przedniego spojlera oraz wysuwanym i pochylanym tylnym skrzydłem, nowy topowy model dysponuje trzema elementami aktywnej aerodynamiki. Prócz podstawowych konfiguracji aerodynamicznych 911 Turbo – PAA Speed (prędkość) i PAA Performance (osiągi/wydajność) – dodatkowo pozwala to na realizację konfiguracji Eco.Fot. Porsche
Najmocniejsze oraz najbardziej dynamiczne. Tak prezentuje się najnowsze 911 Turbo S.

Nowością są aktywne klapy powietrza chłodzącego. W efekcie, w połączeniu z ruchomą krawędzią przedniego spojlera oraz wysuwanym i pochylanym tylnym skrzydłem, nowy topowy model dysponuje trzema elementami aktywnej aerodynamiki. Prócz podstawowych konfiguracji aerodynamicznych 911 Turbo – PAA Speed (prędkość) i PAA Performance (osiągi/wydajność) – dodatkowo pozwala to na realizację konfiguracji Eco.

PAA wzbogacono również o funkcję trybu Wet, która przesuwa równowagę aerodynamiczną w kierunku tylnej osi celem uzyskania większej stabilności jazdy w warunkach mokrej nawierzchni, a także o funkcję hamulca powietrznego, która zwiększa opór i siłę docisku w przypadku pełnego hamowania z wysokiej prędkości. Rezultat: krótsza droga hamowania oraz większa stabilność jazdy. PAA reaguje też na zmieniony przepływu powietrza wokół pojazdu, gdy otwarty jest odsuwany lub rozkładany dach. Oznacza to, że łącznie istnieje osiem różnych konfiguracji aerodynamicznych, a każdą z nich opisuje określona kombinacja aktywnych komponentów.

Nowo zaprojektowane przedni spojler i tylne skrzydło pozwoliły zwiększyć docisk o 15%, zapewniając lepszą stabilność oraz dynamikę jazdy przy wyższych prędkości. Maksymalna siła docisku w pozycji Performance (włączony tryb Sport Plus) wynosi teraz około 170 kg. Współczynnik oporu powietrza (Cd) 911 Turbo S zmienia się w zależności od konfiguracji aerodynamiki. Ta najbardziej efektywna, z minimalną wartością Cd równą 0,33, jest osiągana przy zamkniętych klapach oraz złożonych spojlerach (przednim i tylnym).

Silnik o mocy 650 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 2,9 s.

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy model Skody

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie