Porsche 911 GT3 R. Lżejsze i szybsze

(mm)
Porsche 911 GT3 R / Fot. Porsche
Porsche 911 GT3 R / Fot. Porsche
Porsche zbudowało wyścigowy samochód klasy GT3 dla prywatnych zespołów. Bazą do stworzenia tego projektu był seryjny model 911 GT3 RS.
Porsche 911 GT3 R / Fot. Porsche
Porsche 911 GT3 R / Fot. Porsche

Projektanci nowego 911 GT3 R zwrócili szczególną uwagę na obniżenie masy własnej, udoskonalenie aerodynamiki i ograniczenie zużycia paliwa. W celu uzyskania lepszego rozkładu mas i bardziej przewidywalnej charakterystyki prowadzenia w szybkich zakrętach, rozstaw osi auta wydłużono względem poprzedniej generacji GT3 R o 8,3 cm. Równocześnie, zastosowanie lżejszych elementów nadwozia i zawieszenia pozwoliło na obniżenie środka ciężkości. Dach, przednią pokrywę i owiewkę, nadkola, drzwi, partie tylnej części nadwozia oraz tylną pokrywę wyprodukowano z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP). Wszystkie okna zostały natomiast wykonane z poliwęglanu. Ponadto, charakterystyczne wloty powietrza w przednich błotnikach zwiększają docisk przedniej osi, a odpowiedni balans aerodynamiczny zapewnia tylne skrzydło o szerokości 2 metrów i głębokości 40 cm.

Istotny nacisk projektanci 911 GT3 R położyli również na zwiększenie bezpieczeństwa. Pojemność zbiornika paliwa FT3 zwiększono o 12 litrów - do 120 litrów - i wyposażono go w zawór odcięcia benzyny. Drzwi i boczne okna można szybko zdemontować, a awaryjna klapa w dachu ma teraz większe wymiary. Lepszą ochronę w razie wypadku zapewniają nowe, kubełkowe fotele.

Dodatkowe modyfikacje przeprowadzono w układzie hamulcowym. Z przodu zamontowano 6-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok oraz wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 380 mm, a z tyłu - 4-tłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 372 mm.

Sercem 911 GT3 R jest 6-cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów i mocy ponad 500 KM. Siła napędowa trafia do kół tylnej osi za pośrednictwem 6-stopniowej, sekwencyjnej przekładni Porsche z kołami o stałym zazębieniu. Kierowca zmienia biegi za pomocą manetek zamontowanych przy kierownicy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty