
W wywiadzie dla magazynu Autocar, Heinz-Jakob Neusser - szef VW Grpup ds. jednostek napędowych - przyznał, że projekt „V8” trafił nawet do fazy rozwojowej, ale został ostatecznie zarzucony. Zdaniem Neussera taki silnik musiałby mieć pojemność przynajmniej 5 litrów, więc nie zmieściłby się w „kufrze” kompaktowej dziewięćset jedenastki. Fani tego modelu będą więc zadowoleni, ponieważ model nowej generacji nadal będzie napędzany wysokoobrotowym motorem sześciocylindrowym. Lepsze osiągi będą w tym przypadku zasługą zastosowania nowoczesnego układu turbodoładowania.
Zmodernizowane Porsche 911 zadebiutuje podczas wrześniowego salonu Frankfurt Motor Show, zwiastując nadejście nowej gamy turbodoładowanych silników sześciocylindrowych o przeciwsobnym układzie cylindrów. Z kolei model nowej generacji pojawi się w sprzedaży w roku 2018.
Obecnie Porsche 911 jest napędzane jednostką typu boxer o pojemności 3,4 l i mocy 350 KM lub silnikiem o pojemności 3,8 l i mocy 400, 430, 520 lub 560 KM.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?