Porsche 718 Cayman z 4-cylindrowym silnikiem turbo. Ile kosztuje?

(mm/ip)
Porsche 718 CaymanPorsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co 718 Boxster. W rezultacie, po raz pierwszy, zarówno jednostki coupe, jak i roadstera legitymują się identyczną mocą. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów osiąga 300 KM. Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM. Fot. Porsche
Porsche 718 CaymanPorsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co 718 Boxster. W rezultacie, po raz pierwszy, zarówno jednostki coupe, jak i roadstera legitymują się identyczną mocą. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów osiąga 300 KM. Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM. Fot. Porsche
Udostępnij:
Zaledwie kilka tygodni po premierze roadstera 718 Boxster gamę nowej serii samochodów Porsche z umieszczonym centralnie silnikiem uzupełnia sportowe coupe 718 Cayman. Czwarta, zmodernizowana generacja modelu ma jeszcze bardziej wyraziste, atletyczne linie. Po raz pierwszy wersja z twardym dachem cenowo plasuje się poniżej odmiany otwartej – tak samo jak w przypadku modeli 911.
Porsche 718 CaymanPorsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co 718 Boxster. W rezultacie, po raz
Porsche 718 Cayman

Porsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co 718 Boxster. W rezultacie, po raz pierwszy, zarówno jednostki coupe, jak i roadstera legitymują się identyczną mocą. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów osiąga 300 KM. Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM.

Fot. Porsche

Porsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co 718 Boxster. W rezultacie, po raz pierwszy, zarówno jednostki coupe, jak i roadstera legitymują się identyczną mocą. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów osiąga 300 KM. Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM. W porównaniu z poprzednikami w obu przypadkach oznacza to przyrost mocy 25 KM. Równocześnie średnie zużycie paliwa w europejskim cyklu pomiarowym (NEDC) spadło z 8,1 do 5,7 l/100 km.
2-litrowy silnik Porsche 718 Cayman osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+90 Nm) w szerokim przedziale 1950-4500 obr./min.

2,5-litrowa jednostka 718 Cayman S wyróżnia się turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (VTG), dotychczas zarezerwowaną wyłącznie dla Porsche 911 Turbo. W „718” sprężarkę VTG po raz pierwszy dodatkowo wyposażono jednak w zawór wastegate. Silnik nowego modelu wytwarza 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+50 Nm) od 1900 do 4500 obr./min. Porsche 718 Cayman z przekładnią PDK i opcjonalnym pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. 718 Cayman S na sprint od zera do „setki” potrzebuje 4,2 s i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h.

Zupełnie nowe zestrojenie podwozia 718 Cayman pozwoliło na poprawienie sztywności bocznej i precyzji prowadzenia kół. Inżynierowie Porsche zastosowali sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, odpowiednio zmodyfikowali też charakterystykę amortyzatorów. Tylne obręcze, teraz o pół cala szersze, w połączeniu z przeprojektowanymi oponami zapewniają większą stabilność w zakrętach.

Elementy dodatkowego wyposażenia z zakresu dynamiki jazdy, takie jak pakiet Sport Chrono i Porsche Torque Vectoring (PTV), pozwalają dodatkowo podkreślić sportowy charakter Porsche 718 Cayman. Kolejną opcją jest system PASM z obniżonym o 10 mm prześwitem, a dla modeli „S”, po raz pierwszy, dodatkowo przewidziano także sportowe zawieszenie PASM obniżone o 20 mm. Podobnie jak w przypadku wielu innych samochodów sportowych Porsche, ustawienia pakietu Sport Chrono można modyfikować za pomocą przełącznika na kierownicy. Poza poprzednimi trybami „Normal”, „Sport” i „Sport Plus” do wyboru jest również program „Individual”, który przywołuje zdefiniowane wcześniej, indywidualne parametry różnych systemów.

Porsche 718 CaymanPorsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co 718 Boxster. W rezultacie, po raz
Porsche 718 Cayman

Porsche 718 Cayman korzysta z tych samych 4-cylindrowych, turbodoładowanych silników typu bokser co 718 Boxster. W rezultacie, po raz pierwszy, zarówno jednostki coupe, jak i roadstera legitymują się identyczną mocą. Bazowa wersja z pojemności 2 litrów osiąga 300 KM. Model „S” przy pojemności 2,5 litra generuje 350 KM.

Fot. Porsche

Z uwagi na większe możliwości dynamiczne samochodu w nowej generacji zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 330 mm z przodu i 299 mm z tyłu. 718 Cayman otrzymał hamulce stosowane wcześniej w modelu Cayman S, a 718 Cayman S korzysta z 4-tłoczkowych zacisków z Porsche 911 Carrera oraz o 6 mm grubszych tarcz.

Nowa jest górna część deski rozdzielczej wraz z otworami wentylacyjnymi oraz sportowa kierownica wzorowana na tej z 918 Spyder. Lista wyposażenia wzbogaciła się o szerokie możliwości łączności w ramach nowego, montowanego seryjnie systemu multimedialnego Porsche Communication Management (PCM). Standardem są tu również: przygotowanie do podłączenia telefonu komórkowego, interfejsy audio oraz 150-watowe nagłośnienie Sound Package Plus.

PCM można rozbudować o dodatkowe opcje, np. moduł Connect zawierający specjalne rozszerzenia dla smartfonów, takie jak port USB, interfejs Apple CarPlay oraz aplikację Porsche Car Connect. Kolejną opcją jest moduł nawigacji z obsługą głosową, która ułatwia wprowadzanie parametrów celu podróży. Przy wyborze modułu Connect Plus nawigację można rozszerzyć o informacje o ruchu drogowym dostarczane w czasie rzeczywistym. Kierowcy mają do dyspozycji również dodatkowe usługi na smartfony, w tym aplikacje Porsche Connect oraz Porsche Car Connect.

Modele 718 Cayman oraz 718 Cayman S można już zamawiać. Ich wprowadzenie na rynek europejski rozpoczyna się 24 września 2016 roku. W Polsce ceny nowego Porsche 718 Cayman startują od 224 510 złotych, a 718 Cayman S – od 318 620 złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Motocyklista niemal potrącił dziewczynkę na przejściu dla pieszych

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie