
Produkcja wszystkich dwudrzwiowych aut sportowych w siedzibie Porsche do sierpnia wzrośnie do około 240 sztuk dziennie. Obecnie każdego dnia z taśm montażowych w zakładach w Zuffenhausen zjeżdża ponad 220 pojazdów. W roku obrotowym 2015 firma dostarczyła 22 663 egzemplarze modeli Boxster i Cayman (2014: 23 597 sztuk).
Fot. Porsche
Do połowy sierpnia producent zamierza korzystać jeszcze z mocy produkcyjnych fabryki w Osnabrücku, gdzie powstawały poprzednie generacje sportowego coupe z umieszczonym centralnie silnikiem.
Produkcja wszystkich dwudrzwiowych aut sportowych w siedzibie Porsche do sierpnia wzrośnie do około 240 sztuk dziennie. Obecnie każdego dnia z taśm montażowych w zakładach w Zuffenhausen zjeżdża ponad 220 pojazdów. W roku obrotowym 2015 firma dostarczyła 22 663 egzemplarze modeli Boxster i Cayman (2014: 23 597 sztuk).
Obecna generacja samochodów sportowych Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie charakteryzuje się wyższą mocą i niższym zużyciem paliwa. To zasługa nowo opracowanych, 4-cylindrowych jednostek typu bokser z turbodoładowaniem. Po raz pierwszy Coupé i Roadster legitymują się tymi samymi zakresami mocy. Bazowa odmiana osiąga 220 kW (300 KM) z pojemności 2 litrów, a bardziej sportowa „S” z 2,5 litra generuje 257 kW (350 KM). To o 18 kW (25 KM) więcej niż w poprzednikach; równocześnie średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym NEDC spadło z 8,1 do 6,9 l/100 km.
Nowy 718 Boxster pojawił się u dealerów Porsche z końcem kwietnia 2016 roku. Modele 718 Cayman i 718 Cayman S można już zamawiać; ich rynkowy debiut w Europie nastąpi pod koniec września br.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?